Actual Social

Profa de mate cool comentează subiectele de la Evaluare. Au fost sau nu subiecte capcană?

Profa de mate cool comentează subiectele de la Evaluare. Au fost sau nu subiecte capcană?
Tik Tok

Florentina Pavăl este profesoară de matematică în cadrul Colegiului Național “Nicu Gane” de 30 de ani și este cunoscută pe TikTok ca “Profa de mate cool”, aceasta postând videoclipuri utile pentru elevi, în care explică aspecte legate de matematica claselor V-VIII și IX-XII.

„Subiectele au fost accesibile elevilor conștiincioși, acelor elevi care au depus efort constant de-a lungul întregului an școlar”, a declarat profesoara Florentina Pavăl pentru Edupedu.ro

Structura subiectelor a coincis cu cea a celor șase teste de antrenament sugerate în anul 2022 și a celor 15 din anul 2021.

Subiectele I și II au fost constituite din întrebări grilă, șase probleme de aritmetică și algebră și șase probleme de geometrie.

Întrebată dacă au existat capcane în subiecte, Profa de mate cool a susținut că nu au fost prezente astfel de exerciții, însă subpunctul b) de la cea de-a șasea problemă al celui de-al III-lea subiect este posibil să fi fost foarte dificil pentru cei mai mulți elevi, fiind o problemă de geometrie în spațiu mai complexă.

De asemenea, un alt exercițiu problematic pentru elevii care au susținut examenul ar fi fost subpunctul b), de la problema 4, „având în vedere că foarte mulți copii găsesc asemănarea triunghiurilor ca fiind un subiect mai puțin dezirabil”.

Profa crede că problemele au fost ușor de rezolvat pentru cei care au învățat

“Au fost câteva probleme frumoase în al doilea subiect, probleme pe care, un elev cu imaginație, putea să le rezolve fără calcule doar privind figurile și 6 din ultimul subiect este o problemă frumoasă, problemă ce admite mai multe soluții”, a completat profesoara. Aceasta a mai declarat că subiectele din acest an au fost accesibile elevilor care au învățat și care au depus un efort considerabil de-a lungul întregului an școlar”, a spus Florentina Pavăl pentru Edupedu.

Întrebată dacă subiectele din acest an respectă spiritul noii programe școlare, aceasta susține că da, „și au fost esențiale abilitățile de calcul, creativitatea și imaginația elevilor pentru rezolvarea lor”.