Primul tren pe ruta China-România în cadrul China Railwaye Express a plecat vineri din Wuhan. Garnitura are 50 de vagoane de marfă. Destinația finală este Constanța. „Primul tren pe ruta China-România în cadrul China Railwaye Express a plecat cu succes de la municipiul Wuhan.
Primul tren pe ruta China-România a plecat cu succes din Wuhan. Să vedem când ajunge în Constanţa
Trenul, compus din 50 de vagoane încărcate plin cu cuptoare de temperare din sticlă, țesături, echipamente mecanice și produse de uz zilnic, a pornit de la Gara Wujiashan, Wuhan a Companiei Căii Ferate a Chinei”, scriu reprezentanții Ambasadei Chinei în România pe pagina oficială de Facebook.
Potrivit sursei citate, trenul va trece granița prin orașul Qorğas Qalası, străbătând Kazahstan, Georgia și traversând Marea Caspică și Marea Neagră.
Destinația finală este Constanța, România, prin transport combinat feroviar-mare.
În 2019 a plecat un tren de marfă din China către Serbia. 10.500 de km în 25 de zile
China Railway Express a efectuat primul transport de marfă în 2019 către Serbia, realizând astfel o legătură feroviară directă între cele două ţări.
Primul tren cu marfă chinezească către Serbia a transportat 500 de tone de echipamente pentru modernizarea liniei de cale ferată care leagă Belgradul de la Budapesta, Ungaria, proiect realizat de o altă mare companie chineză, China Road and Bridge Corporation.
Atunci trenul a plecat din provincia Shandong şi a ajuns la Belgrad după o lună.
Distanţa dintre Shandong şi Belgrad este de aproximativ 10.500 de kilometri, iar trenul a acoperit-o în 25 de zile, trecând prin China, Kazahstan, Rusia, Ucraina, Slovacia şi Ungaria.
De asemenea, pe 18 ianuarie 2022, un nou tren aparținând China Railway Express (CRE) a pornit din Quanzhou (China) cu destinația Moscova (Rusia). Garnitura transportă 50 de containere cu o greutate de aproximativ 445 tone, care conțin mărfuri diverse, precum produse sanitare, încălțăminte și îmbrăcăminte.
Potrivit China Railway Express, serviciul de transport feroviar scurtează timpul de călătorie cu 25 de zile în comparație cu transportul maritim.