Actual Social

Primul a fost cu ghinion. Un tramvai nou de pe linia 41 s-a defectat după câteva ore de la inaugurare

Primul a fost cu ghinion. Un tramvai nou de pe linia 41 s-a defectat după câteva ore de la inaugurare
foto: Facebook Nicusor dan

Unul din cele 15 tramvaie, fabricate de Astra Arad, s-a defectat la capătul liniei 41 de la Casa Presei, însă cauzele nu se cunosc momentan. Sâmbătă, 10 decembrie 2022, primele 15 tramvaie Imperio din cele 100 contractate au fost introduse în circulaţie pe linia 41. Inaugurarea tramvaielor a fost făcută după luni întregi de întârziere, primarul Nicuşor Dan fiind chiar cel care s-a urcat primul într-unul dintre tramvaie şi a făcut o cursă întreagă.

Primul a fost cu ghinion. Un tramvai nou de pe linia 41 s-a defectat după câteva ore de la inaugurare

Tramvaiele trebuiau să circule începând cu luna septembrie, însă au existat tot felul de probleme cu motorizarea, cu recepția acestor tramvaie pentru că erau neconforme cu peroanele.

„Este un moment de bucurie pentru Bucureşti, primele 15 din cele 100 de tramvaie pe care le avem contractate cu Astra Arad. În afară de cele 100 de tramvaie, mai avem în ultima fază a achiziţiei 100 de autobuze electrice, bani europeni, ca tramvaiele, 100 de troleibuze, bani din fondul de mediu“, a spus primarul Nicuşor Dan.

Noua garnitură de tramvaie Imperio este produsă la fabrica Astra Vagoane Călători Arad, are o lungime de 36 metri şi o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune, precum şi un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante şi landourile pentru copii.

De asemenea, tramvaiele sunt dotate cu cinci uşi duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul uşor al călătorilor la urcare şi coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul uşilor de acces.

În noile tramvaie, călătorii au posibilitatea transportării bicicletelor

Din punct de vedere al confortului, acestea au dotări, precum: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiţionat/încălzirii atât în salonul de călători, cât şi la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală şi auditivă în tehnologie LED/LCD, afişaje de traseu exterioare şi indicatoare pentru avizare staţii cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afişarea traseului şi a staţiilor, respectiv Wi-Fi gratuit pentru călători.

În plus, tramvaiele beneficiază de sistem ticketing şi sistem POS de achiziţionare a cardului direct în tramvai, alături de un sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 şi sistem de numărare a călătorilor.

Ca noutate, călătorii vor avea posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere şi fixare rabatabil, care să nu ocupe spaţiul destinat celorlalţi utilizatori atunci când nu este folosit.