Anunțul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, după o ultimă verificare pe șantier.
Primii kilometri din tronsonul Drumului Expres Craiova-Piteşti se deschid joi. Cum arată cei 19 kilometri din centura Balș
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a confirmat în mod oficial că, de joi, 21 aprilie, se va deschide traficului rutier Lotul 1 al Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti:
„Am făcut astăzi (n.r. sâmbătă, 16 aprilie) ultima vizită pe șantierul Drumului Expres Craiova – Pitești, înainte de recepția și darea în folosință a Lotului 1 al Tronsonului 2, care va asigura preluarea traficului în zona orașului Balș. Este vorba despre primii 18,5 km din Drumul Expres Craiova – Pitești, respectiv Lot 1 km 17+700 – km 36+200 din Tronsonul 2”, a scris acesta pe pagina sa de Facebook.
Este vorba despre prima jumătate a lotului 2, adică 19 kilometri între Robănești (Dolj) și Piatra Olt (jud. Olt), care include Centura Balș. Șoferii vor scăpa, astfel, de zecile de minute de stat în trafic pentru a traversa orașul Balș. Nu este foarte clar însă când va fi deschisă și a doua jumătate a lotului 2 (Centura Slatina), unde constructorul român UMB trebuie să rezolve „problema” pasajului de cale ferată de la Găneasa.
După deschiderea circulației rutiere, accesul pe acest lot se va face astfel:
- pe relația Craiova-Pitești, accesul se face din DN65, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balș
- pe relația Pitești-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN65, spre localitatea Piatra Olt
Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.
Drumul Expres Craiova – Pitești este împărțit în 4 tronsoane. Va avea o lungime de peste 121 km și câte 2 benzi pe fiecare sens. Vor fi realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje.
UMB a montat deja indicatoarele rutiere cu limita maximă de viteză 100 km/h., dar este posibil ca în câteva zile să se aplice noua lege votată miercuri în Parlament și trimisă la Președinte pentru promulgare prin care limita de viteză pe Drumurile Expres să crească la 120 km/h:
„Veste extraordinară pentru infrastructura din România: Viteza de circulație pe drumurile expres va fi de 120 km/h. Votul de astăzi a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de drum expres din România. E vorba de un lot de 18 km din DEx12 Craiova – Pitești, ce reprezintă centura de ocolire a orașului Balș. Deși e o mică întârziere pe acest Tronson 2 – calendarul discutat de mine anul trecut prevedea deschiderea întregului tronson de 40km Balș – Slatina până în Paște – deschiderea chiar și parțială este o gură de oxigen pentru traficul din zonă. Mă bucur că, prin ridicarea limitei de viteză pe drumurile expres, DEx12 nu va deveni o capcană de amenzi. Legea merge la promulgare de către președinte, iar acest ultim pas trebuie făcut fără întârziere, așa încât să se întâmple înaintea inaugurării DEx12 de săptămâna viitoare”, a declarat Cătălin Drulă, președintele interimar al USR și inițiator al proiectului.
Cea mai importantă diferență între o autostradă și un Drum Expres este lipsa benzii de urgență. Drumul Expres are un spațiu tip acostament cu o lățime de aproximativ 2 metri, spre deosebire de 3,75 – 3,5 metri banda de urgență. De asemenea, banda de circulație este puțin mai îngustă la Drumul Expres (-25 cm), iar viteza deocamdată, este specifică unui Drum Național European, 100 km/h.