Reprezentanții Ministerului Transporturilor au anunţat că antreprenorul italian a cerut o amânare cu nu mai puțin de trei ani pentru finalizarea lucrărilor de la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila.
Era prea frumos, ca să fie adevărat. Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, amânat doi ani pentru finalizare. Ce a cerut constuctorul
Cel mai mare pod din România și al treilea din Europa va costa jumătate de miliard de euro și, pentru realizarea lui, lucrează o firmă italiană și una japoneză.
Dacă japonezii par să își fi respectat graficul de lucrări și au ridicat deja structura podului, italienii au întârzieri mari, spun reprezentanții Companiei de Drumuri. Tot ei afirmă că, în timp ce îi dădeau asigurări premierului că vor termina în decembrie 2022, trimiteau notificări la CNAIR pentru prelungiri ale termenelor.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor a declarat că partenerii italieni solicită extensii de timp până în anul 2025.
„Noi nu ne-am asumat sau, mai bine zis, nu am acceptat aceste notificări, dar, având în vedere și ritmul din șantier și modul de abordare al acestui proiect, este evident că acest constructor va avea întârzieri”, a mai spus Şerbănescu.
Chiar dacă reprezentanții constructorului au dat în numeroase rânduri asigurări oficialităților române care au vizitat șantierul că, în decembrie 2022, podul va fi gata împreună cu drumurile de legătură, iată că nu se lucrează absolut deloc la aceste drumuri.
Alin Șerbănescu a mai spus că vor fi acordate atât sacțiuni, cât şi penalizări constructorului şi „că trebuie să finalizăm în instanță tot ce înseamnă litigii”.
Rampele de acces la pod sunt realizate doar în proporție de 35%, iar drumurile au, de asemenea, întârzieri mari.
Potrivit Pro TV, Francisk Chiriac, președintele Consiliului Județean Brăila a declarat că „decizia noastră politică e ca ei să își respecte termenele. Nu spuse de noi, ci spuse de ei. Decembrie 2022, podul să fie gata pentru trafic ușor, 3,5 tone și autoturisme, iar decembrie 2023, când se va termina și contractul de finanțare, să fie dat gata acest pod”.
În contractul semnat în 2018, termenul prevăzut pentru finalizarea podului, cu toate drumurile de legătură, a fost decembrie 2021. CNAIR a acceptat, însă, o întârziere cu un an pentru că, la rândul lor, reprezentanții Companiei de Drumuri au întârziat cu eliberarea unor avize și cu exproprierile.