Social

Personalul care asigură permanența medicală în centrele de carantină este nemulțumit

Personalul care asigură permanența medicală în centrele de carantină este nemulțumit. În județul Ialomița, personalul care asigură permanența medicală este nemulțumit, deoarece nu a primit instrucțiuni concrete de lucru și nici lămuriri legate de modul în care va fi remunerat. Centrele de carantină au fost deschise în mai multe județe din țară pentru a putea caza cetățenii români veniți din țările declarate zone roșii și nu numai, posibili purtători ai virusului Covid-19.

Prefectura Ialomiţa a cerut Primăriei Slobozia să asigure personalul medico-sanitar în Centrul de carantină, deschis în Anara, cu asistenții medicali din cabinetele școlare și grădinițe. Cererea a fost comunicată, mai puțin instrucțiunile de lucru, reclamă viceprimarul Gabriel Mușat.
”Dacă vreţi să fie o chestie serioasă, daţi-ne în scris ce trebuie să facă oamenii ăia. Nu-i trimitem acolo și nu știm ce să le spunem să facă. Au spus: Domnule, cum să mă duc acolo, că este posibil să mă îmbolnăvesc şi eu? Eu merg, dar am nevoie și eu de o protecție minimă”.
Personalul trimis în Centrul de carantină a primit măștile şi mănuşile de protecție prin Serviciul de Asistență Socială al Primăriei Slobozia, asigurând astfel o minimă protecție.  Modul de plată a orelor de noapte este necunoscut însă până acum.
Mihaela Dumitrescu, reprezentantul Direcției de Sănătate Publică: ”Discuţiile au fost legate de orele suplimentare, cum li se plătesc, cum fac contract, dacă se poate să nu se stea seara?”
Personalul medico-sanitar asigură permanența în Centrul de carantină și va intra în contact direct cu ialomițenii întorşi din străinătate doar în situații de forță majoră, în timp ce inspectorii DSP livrează mâncarea și ridică gunoiul din camerele acestora. Centrul de carantină de la Amara are 50 de locuri, iar acestea vor fi suplimentate prin autorizarea altor două locații din județul Ialomița.
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *