Pasajul Unirii (traversat zilnic de aproximativ 60.000 de autovehicule) și Planșeul din Piața Unirii, din centrul Capitalei, se află într-o stare dezastruoasă! Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a luat inițiativa reabilitării urgente a pasajului.
În cursul zilei de azi, 26.05.2022, Primăria Sectorului 4 și Prefectura Capitalei, a lansat invitația la o conferință de presă pentru a discuta despre o problemă gravă a Capitalei, veche de 50 de ani.
Cine a participat la această conferință ?
La conferința de presă, care a avut loc începând cu ora 12:30, alături de Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, au participat:
- Prefectul Capitalei, Toni Greblă
- Decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri, conf. univ. dr. ing. Adrian Burlacu
În ce constă pericolul de la Pasajul Unirii ?
În prezent, Pasajul Unirii reprezintă un real pericol (fiind încadrat la nivelul 4 de degradare) atât pentru participanții la traficul rutier din zonă, cât și pentru cei care folosesc metroul pe cele două magistrale datorită stării tehnice deplorabile a pasajului rutier și a planșeului de sub Piața Unirii.
Ce urmează să facă Primăria Sectorului 4, pentru punerea în siguranță a acestei zone și care sunt pașii pe care trebuie să îi demareze de urgență?
Potrivit declarației date de primarul Baluță, se vor executa lucrări asupra a două zone principale ale pasajului, respectiv:
- Lucrări la planșeul Pasajului Unirii, zonă la nivelul căreia sunt afectate din punct de vedere tehnic chiar armăturile.
Refacerea planșeului presupune:
- întocmirea studiului de fezabilitate pentru care expertiza tehnică este în curs de execuție
- întocmirea proiectului tehnic
- Lucrări la pasajul rutier/ auto, care este puternic afectat dpdv tehnic. Astfel, pasajul auto prezintă probleme la:
- partea de finisaje, care se desprinde periodic
- structura de beton e degradată, până la nivel de fier beton
- nivelul grinzilor care susțin planșeul pasajului și a pilonilor de susținere, care prezintă un risc mare de cădere.
Toate acestea au drept cauză:
- apa (ținând cont ca râul Dâmbovița trece pe sub pasaj si magistralele de la metrou)
- trecerea timpului (structurile în discuție având o vechime de peste 50 de ani)
Pasajul Unirii va fi închis toată vara
Lucrările care se vor desfășura la nivelul pasajului rutier au ca obiective următoarele:
- Construirea unui sistem de ventilație
- Îmbunatățirea sistemului de colectare a apelor pluviale pentru prevenirea inundațiilor
- Îmbunatățirea iluminatului în pasajul rutier
- Îmbunatățirea circulației motocicletelor
- Îmbunatățirea condițiilor pentru toți participanții la trafic
Lucrările de refacere a Pasajului Unirii se vor desfășura în zona aferentă râului Dâmbovița, pe perioada 20.06.2022 – 01.09.2022, când traficul rutier va fi mai redus.
Ce restricții vor fi aplicate pe parcursul executării lucrărilor la pasaj
Pe întreaga perioadă a lucrărilor, Pasajul Unirii va fi închis complet, dar fără alte restricții, dacă acestea nu se impun ulterior.
De asemenea, pe perioada efectuării studiilor de specialitate, dar și a lucrărilor care se impun, râul Dâmbovița va fi secat.
În ceea ce privește starea de urgență, în momentul de față nu se pune problema instituirii acesteia, însă există riscul ca aceasta să fie declarată în funcție de cum evoluează lucrările necesare. Primarul Băluță a declarat că pe o scară a riscului, pasajul Unirea se găsește pe locul 4 din 5, de aceea trebuie începută de urgență consolidarea.
Iată cum va arăta după reabilitare Pasajul Unirii!