La Evaluarea Națională, o parte din profesori au făcut o serie de gafe, potrivit ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
Totodată, acesta a declarat că în judeţul Dâmboviţa doar 7 lucrări din aproximativ 4.000 au înregistrat diferenţe mai mari de 1 punct.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, a explicat că în judeţul Dâmboviţa, acolo unde lucrările elevilor care au susţinut Evaluarea Naţională au fost corectate digital, doar 7 lucrări din aproximativ 4.000 au înregistrat diferenţe mai mari de 1 punct. Iar celelalte foi au fost trimise în altă parte la corectat.
În acest context, Sorin Cîmpeanu a declarat că:
- ”În judeţul Dâmboviţa, în care am avut evaluare digitală, doar 7 lucrări din aproape 4.000 de lucrări au înregistrat diferenţe mai mari de un punct între evaluatorul 1 şi evaluatorul 2. Fiind corectare digitală, sistemul a remarcat instantaneu diferenţe mai mari de un punct şi le-a redirecţionat către alţi doi evaluatori. Aceste lucruri au putut fi reglate într-o manieră cât se poate de eficientă”.
- ”Pe de altă parte, un semn de îngrijorare avem, deoarece am observat situaţii în care la componenta de grilă au fost diferenţe de evaluare, lucru care este inadmisibil. Dacă la altfel de subiecte putem să înţelegem că există diferenţe de notare, la grilă nu ar fi niciun fel de explicaţie. Am reuşit să corectăm aceste lucruri şi, mai mult decât atât, cunoaştem şi profesorii care au înregistrat diferenţe de punctaj la partea de grilă, lucru pe care, repet, îl consider inacceptabil”, a spus ministrul, arătându-și astfel dezamăgirea față de o parte din profesorii care au corectat lucrările la Evaluarea Națională.
Care este măsura pe care o va aplica ministrul pentru profesorii care au greșit notarea
De asemenea, potrivit evz.ro, ministrul Cîmpeanu a declarat că cei care au greșit nu vor mai avea dreptul să corecteze alte lucrări:
”Cu sigurnaţă, da. Nu vor mai corecta şi vom vedea, atunci când vom intra într-o rutină a lucrurilor vom vedea care sunt acele şcoli în care, iată un alt avantaj al corectării digitale, avem corectarea pe itemi cu competenţele corespondente. În momentul în care la un anumit item care corespunde unei anumite competenţe, toţi elevii dintr-o şcoală au înregistrat rezultate slabe, e clar că acolo avem probleme cu procesul de presare şi cu cadrul didactic”.