În ședința de vineri, 4 decembrie 2020, guvernul va discuta o Ordonanță de Urgență prin care modifică Codul Munci. Potrivit proiectului aflat pe ordinea de zi, această ordonanță va permite încheierea contractelor de muncă și a altor acte convenite între angajați și angajator cu semnătură electronică.
Ordonanța detaliază cele două posibilități avute în vedere:
semnătura electronică calificată pentru contractele de muncă/ acte adiționale;
semnătura electronică avansată pentru documente din domeniul relațiilor de muncă/securității și sănătății în muncă.
Ordonanța de urgență nu îl poate obliga pe salariat să utilizeze semnătura electroică calificată sau avansată, iar angajatorul poate suporta cheltuielile pentru achiziționarea semnăturilor electronice.
Angajatorul și angajatul trebuie să folosească același tip de semnătură, respectiv semnătura olografă, semnătura electronică calificată sau semnătura electronică avansată, la încheierea contractului individual de muncă și a celorlalte acte convenite.
Semnătura electronică calificată:
Părțile pot conveni să utilizeze, la încheierea contractului individual de muncă/actului adițional la contract, după caz, semnătura electronică calificată, însoțită de marca temporală calificată și emisă de un prestator de servicii de încredere calificat potrivit Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE și acreditat de către autoritatea competentă la nivel național sau la nivelul unui stat membru al Uniunii Europene, după caz.
Semnătura electronică avansată:
Părțile pot conveni să utilizeze semnătura electronică avansată emisă în concordanță cu cerințele Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE pentru întocmirea anumitor înscrisuri/documente din domeniul relațiilor de muncă/securității și sănătății în muncă rezultate la încheierea contractului individual de muncă, pe parcursul executării acestuia sau la încetarea contractului, potrivit Libertatea.