Problema numărului de kilometri de autostradă este una de cursă lungă în România. Însă se pare că vom atinge o bornă de 1.000 de kilometri de astfel de drumuri, esenţiale pentru a uni regiunile ţării.
Anunţul a fost făcut de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acest lucru s-a întâmplat marţi, 12 septembrie, în aceeaşi zi în care Marcel Ciolacu a vizitat loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Ploieşti-Buzău (A7).
Conform oficialului, borna urmează să fie atinsă în cursul săptămânii viitoare.
O mie de kilometri de autostradă, o mie de proiecte
Declaraţia lui Sorin Grindeanu este următoarea:
„Săptămâna viitoare vom atinge borna de 1.000 de km, fiindcă se dă în circulaţie lotul de la Nuşfalău pe Suplacu de Barcău, pe Autostrada Transilvaniei. Să vedem cum se aşază, toate aceste lucruri înseamnă resurse financiare. Nu se pot face aceste proiecte fără bani”.
Aşadar, ministrul îşi ia anumite rezerve în ceea ce priveşte resursele financiare pentru următoarele proiecte. Amintim că se lucrează în acelaşi timp la Autostrada Bucureştiului (A0), precum şi la Autostrada Sibiu-Piteşti, dar şi Autostrada Moldovei (A7). Scopul este acela de a uni cât mai multe regiuni ale ţării noastre. Şi de a crea o mai bună infrastructură pentru Moldova, care până acum nu a avut niciun astfel de proiect de drumuri.
Proiect de infrastructură mare şi peripeţii pe măsură
Contractul pentru lotul Nuşfalău-Suplacu de Barcău a fost încheiat în septembrie 2020. Chiar dacă ar fi trebuit să fie gata în doi ani, a fost tergiversat în repetate rânduri. Astfel, el urmeăză să fie dat în folosinţă săptămâna viitoare. Deşi ar fi putut să fie gata încă din august, după calculele Asociaţiei Pro Infrastructură, s-a hotărât amânarea inaugurării, pentru a îndepllini şi câteva obiective de detaliu.
Au fost de asemenea întârzieri legate de descărcarea provizorie a traficului. Acest lucru ţinea de responsabilitatea CNAIR.
Aceste informaţii au fost puse la dispoziţie prin intermediul platformei de ştiri Main News.