Lifestyle

O companie aeriană este cercetată de Guvern. Numărul plângerilor călătorilor au avut un ecou mediatic semnificativ

O companie aeriană este cercetată de Guvern. Numărul plângerilor călătorilor au avut un ecou mediatic semnificativ
dreamstime.com

Potrivit unui Comunicat de Presă, a început investigarea unei companiei aeriene din punct de vedere al protecţiei consumatorilor. Anulările şi întârzierile de zboruri i-au exasperat pe călători

Ce companie aeriană este în atenția autorităților

Confrom unui Comunicat de Presă al Ministerului ungar al Justiţiei,  numărul plângerilor depuse la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor împotriva companiei aeriene Wizz Air Hungary Zrt a crescut în ultima perioadă, dintre care mai multe cazuri au avut un ecou mediatic semnificativ.

Neregulile semnalate în cazul companiei aeriene Wizz Air

În comunicat se mai precizează faptul că potrivit plângerilor, compania aeriană:

  • nu a oferit informaţii şi asistenţă în cazul întârzierilor şi anulărilor de zbor
  • nu a oferit cazare şi reprogramare, ceea ce a cauzat costuri suplimentare pasagerilor
  • nu a răspuns la plângerile consumatorilor în termen de 30 de zile
  • operează un call center cu tarif ridicat, încălcând astfel legea şi drepturile consumatorilor din Ungaria

De aceea, la iniţiativa Ministerului Justiţiei, a fost lansată o investigaţie pentru protecţia consumatorilor, la Prefectura Budapestei, pentru a proteja drepturile consumatorilor şi familiilor din Ungaria.

Ce au în vedere autoritățile în cadrul acestui control

Conform celor scrise în document, scopul controlului este să detecteze, să stopeze şi să sancţioneze orice posibil comportament ilegal, deoarece toate companiile trebuie să respecte legea.

Compania Blue Air a primit o amendă de două milioane de euro

De asemenea, tot în contextul întârzierilor, în luna iulie 2022, Blue Air a primit o amendă de două milioane de euro din partea autorităţilor române.

Iar în decurs de un an, ANPC precizează că această companie a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au făcut plăţi în valoare toatală de peste 66 de milioane de lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene.

Potrivit ANPC, au fost primite 924 de reclamaţii din mai multe state referitoare la Blue Air, amenda primită fiind cea mai mare dată vreodată unui operator economic. Totodată, compania are obligaţia:

  • să nu mai pună la dispoziţia consumatorilor oferte de zbor pentru care Blue Air nu are dotările sau mijloacele necesare realizării acestora
  • să restituie contravaloarea serviciilor anulate