Acum doi ani, reprezentanții Youtube au depus mărturie în fața Senatului Statelor Unite. Cu privire la preocupările legate de siguranța copiilor. Inclusiv expunerea adolescenților la conținut despre tulburări de alimentație. Astfel, compania a anunțat astăzi măsuri suplimentare de protecție a produselor video. În ceea ce privește recomandările sale de conținut destinate adolescenților.
Mai exact, compania a declarat că va limita recomandările repetate de videoclipuri pe teme care pot declanșa probleme legate de imaginea corporală. Cum ar fi cele care compară caracteristici fizice sau care idealizează tipuri de corp. Sau anumite greutăți și niveluri de fitness. Separat, va limita pentru tineri vizionarea repetată a videoclipurilor care prezintă „agresivitate socială”. Sub forma unor lupte fără contact sau intimidare.
Noi restricții impuse de Youtube
Campania a precizat că unele dintre aceste videoclipuri pot fi inofensive atunci când sunt vizionate separat. Dar ar putea deveni problematice atunci când adolescenții urmăresc același tip de conținut în mod repetat. Și, bineînțeles, recomandările YouTube sunt determinate de conținutul pe care îl urmăresc utilizatorii. Motiv pentru care sunt necesare astfel de controale.
Compania a precizat că va limita vizionarea repetată a acestor videoclipuri în SUA pentru început. Urmând ca anul viitor să urmeze și alte țări. Acesta este un semnal că YouTube încearcă să devanseze reglementările propuse pentru siguranța copiilor. Cum ar fi proiectul de lege bipartizan KOSA (Kids Online Safety Act) propus anul trecut. În urma audierilor privind sănătatea mintală a adolescenților.
Modificări la nivelul aplicației
Pe lângă modificările aduse recomandărilor, YouTube a declarat că va moderniza și memento-urile „ia o pauză” și „ora de culcare”. Aceste notificări au fost introduse pentru prima dată în 2018. Acum, aceste caracteristici vor deveni „mai proeminente din punct de vedere vizual”. Și vor apărea mai des pentru telespectatorii cu vârsta sub 18 ani.
Funcțiile sunt activate în mod implicit în setările contului, notează YouTube. Și vor apărea acum ca preluări pe ecran complet pe YouTube Shorts și videoclipuri de lungă durată. Cu notificarea „ia o pauză” setat pentru fiecare 60 de minute. Concurentul TikTok are deja memento-uri similare. Sub forma unor videoclipuri de formă scurtă care apar în feed-ul For You. Pentru a sugera atunci când utilizatorii au derulat prea mult timp.
Situații de criză
YouTube spune că va extinde, de asemenea, panourile de resurse pentru situații de criză. Atunci când telespectatorii explorează subiecte legate de sinucidere, automutilare și tulburări alimentare. Aici, aceștia vor vedea resurse la care pot apela. Cum ar fi liniile de urgență pentru situații de criză ale unor terțe părți și alte sugestii. Care îi vor îndruma către alte subiecte. Cum ar fi „autocompătimirea” sau „exerciții de calmare”, spune YouTube.
Pentru a dezvolta noile standarde, compania spune că a încheiat un parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății (OMS). Dar și cu Common Sense Networks, o filială a Common Sense Media. Acesta din urmă va ajuta YouTube să producă noi resurse educaționale pentru părinți și adolescenți. Inclusiv „îndrumări privind dezvoltarea unor obiceiuri online intenționate și sigure, crearea de conținut cu empatie și conștientizare.” a precizat compania, conform Yahoo.news .