Lifestyle

Neașteptat! Ce au cumpărat românii de Black Friday

Neașteptat! Ce au cumpărat românii de Black Friday

Se poate observa că spre deosebire de anii trecuți, vânzările de haine, încălțăminte, produsele cosmetice și accesorii au scăzut. Românii sunt mai interesați de gadgeturile pe care le folosesc în contextul muncii de acasă.

Așadar, pandemia COVID a schimbat radical obiceiurile de consum de Black Friday. În 2020, românii nu mai cumpără atât de multe haine, produse cosmetice și accesorii -vedetele precedentelor ediții Black Friday, și s-au concentrat pe bunurile de strictă necesitate, care au legătură cu munca și traiul de acasă.

Potrivit estimărilor companiei de consultanță Frames, după un an 2019 în care Black Friday a depășit borna de 300 milioane de euro încasări (la nivelul întregii luni noiembrie 2019/online&offline), în acest an se estimează vânzări în scădere cu cel puțin 20%

,,Pentru că stăm mai mult acasă, nu mai suntem atât de interesați de haine, de încălțăminte, de produsele cosmetice și accesorii. O tendință care se resimte deja de câteva luni de zile în vânzările retailerilor din acest segment, atât din magazinele fizice cât și din online. În schimb, suntem mult mai atenți la gadgeturile pe care le folosim în contextul muncii de acasă (laptopuri/pc-uri/tablete/telefoane), condițiilor de locuire (mobilă, obiecte de încălzire-centrale termice,calorifere, obiecte de uz casnic, produse de bricolaj, aspiratoare, purificatoare de aer etc.)’’, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.
Scăderea vânzărilor de Black Friday va fi influențată și de sentimentul de incertitudine, de nesiguranță privind viitorul.

,,Ne aflăm într-o perioadă plină de incertitudini și oamenii tind să fie mai atenți la cum și pe ce cheltuiesc. Pun mai mulți bani deoparte, renunță la lucrurile neesențiale, cumpără mai puțin decât anul trecut. Mulți au rămas fără locuri de muncă sau se tem că vor fi disponibilizați în condițiile în care pandemia a creat probleme majore în multe domenii de activitate. Astfel că este de așteptat ca această reținere să se resimtă inclusiv în vânzările de Black Friday. În plus, mulți dintre români au investit deja, în perioada de lock-down, în reameanajarea locuințelor, fapt semnalat într-o analiză Frames și confirmat de rezultatele din piață’’, afirmă experții.

Dacă în 2019, valoarea medie a coșului de cumpărături, în online, a fost de 484 de lei, experții estimează că în acest an aceasta va coborî sub nivelul de 450 de lei.

Cele mai vândute produse au fost din zona fashion, bijuterii și accesorii; laptop-uri, telefoane și tablete; cosmetice și produse de îngrijire personală; electrocasnice și climatizare; televizoare, produse foto & audio-video; produse pentru casă, bricolaj & petshop; cărți, cadouri și produse de birotică; PC, accesorii periferice și produse software; Produse pentru copii și bebeluși și servicii turistice.

,,Serviciile turistice, automobilele, bunurile de lux cel mai probabil nu vor mai fi la fel de atractive în 2020 ca anul trecut’’, spun analiștii.

SHOPPING-UL ONLINE IA AMPLOARE ÎN 2020

Restricțiile de circulație, închiderea magazinelor, teama legată de potențialul de infectare au contribuit puternic, în acest an, la scăderea traficului din magazinele obișnuite. Tot mai mulți români s-au îndreptat spre shoppingul online, astfel că Black Friday-ul 2020 va fi, în esență, un eveniment focusat pe ofertele online.
,,În ciuda campaniilor de promovare de tip Black Friday lansate deja de mulți retaileri, traficul din magazinele din mall-uri, din rețelele specializate, continuă fie unul redus. Asta mai cu seamă că, mai ales în zona de IT&C, discounturile oferite în cadrul acestor campanii sunt nesemnificative, în marea lor majoritate. Focusul va fi, cu siguranță, pe ofertele online’’, afirmă managerul Frames.