Nave în pas cu tehnologia. Industria maritimă analizează dacă combustibilul nuclear poate fi folosit pentru a alimenta navele comerciale. Această decizie a fost luată pe măsură ce progresele tehnologice deschid astfel de opțiuni, au declarat oficialii din industrie. Cu toate acestea, orice soluție posibilă de utilizare a combustibilului nuclear pentru nave va dura să fie implementat. Este vorba de un timp de așteptare de cel puțin 10 ani, au adăugat aceștia.
Transportul maritim este responsabil pentru aproape 3% din emisiile globale de CO2. Industria se află sub presiunea investitorilor și a ecologiștilor pentru a găsi soluții de combustibil mai puțin poluante. Printre aceste opțiuni sunt incluse amoniacul, metanolul și energia eoliană.
Nave în pas cu tehnologia
În trecut, energia nucleară a fost utilizată pentru a alimenta submarinele militare și spărgătoarele de gheață. Deși utilizarea acesteia de către navele comerciale a fost limitată, în parte din cauza costurilor. Dar și din cauza reticenței asiguratorilor de a oferi acoperire pentru navele care intră în porturile comerciale. Este nevoie de o mai bună înțelegere a riscurilor implicate.
Nave în pas cu tehnologia. Un sondaj realizat în luna mai de către asociația International Chamber of Shipping a arătat date interesante. Conform sondajului, combustibilul nuclear este privit cu mai mult interes decât în 2021. Unele persoane consideră că navele comerciale cu propulsie nucleară vor fi viabile în următorul deceniu.
Reactoare nucleare
Reactoarele de mici dimensiuni și produse în masă se preconizează a fi montate la bordul navelor. Acestea sunt mai puțin puternice și consumă mai puțin combustibil nuclear decât instalațiile tradiționale de acest fel. „Dezvoltarea celei de-a patra generații de reactoare nucleare modulare deschide calea pentru posibile aplicații viitoare la bordul navelor.”, a declarat un purtător de cuvânt al constructorului naval Fincantieri (FCT.MI), cu sediul în Italia, referindu-se la centralele nucleare mai mici.
„În prezent, mai mulți furnizori de tehnologie se ocupă de fabricarea prototipurilor. Ale căror procese de dezvoltare se află la diferite niveluri de maturitate, prevăzând mai mult sau mai puțin de un deceniu până la finalizarea dovezilor de concept.” a explicat reprezentantul constructorului naval.
Evoluția tehnologiilor
Fincantieri a fost „interesată să urmărească evoluția acestor tehnologii. Care ar putea avea o contribuție semnificativă la decarbonizarea navelor”. Activitatea principală a firmei este reprezentată de navele de croazieră, navele militare și navele specializate, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Nave în pas cu tehnologia. RINA din Italia este una dintre cele mai importante companii de certificare a navelor din lume. Aceasta studiază utilizarea combustibilului nuclear. Firma este implicată într-un studiu de fezabilitate alături de Fincantieri (FCT.MI) și de o companie de tehnologie nucleară, a declarat pentru Reuters directorul general al RINA, Ugo Salerno. Salerno a semnalat că navele de containere, care necesită o putere semnificativă, se numără printre segmentele de transport maritim care ar putea fi viabile pentru combustibilul nuclear. El a spus că „cel mai probabil vor trece între șapte și zece ani” până când producția va deveni fezabilă. „Trebuie să escaladăm un munte uriaș, care este opinia publică”, a declarat expertul în marja unei conferințe de transport maritim Capital Link de la Londra, conform Reuters .