Îndrăgostit iremediabil de mașini, Ion Țiriac a luat o hotărâre la care nu s-ar fi gândit nimeni. Afaceristul spune că după trecerea lui la Domnul, muzeul va rămâne Bucureștiului. Se estimează că valoarea superbelor mașini se ridică la aproximativ 100.000.000 de euro!
Muzeul a fost deschis în 2015
Ion Țiriac a deschis muzeul în anul 2015 și din acel moment colecția fost mereu completată. Așa s-a ajuns ca în muzeu să fie la ora actuală aproximativ 400 de mașini, una mai frumoasă ca cealaltă. În acest loc puteți vedea un Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss, din 2012, în valoare de 3,5 milioane de euro, un LaFerrari, din 2014, care valorează 2 milioane euro.
Dar și un Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A, din 1937, în valoare de 1.5 milioane euro sau o frumusețe de Rolls-Royce Phantom IV Coachwork by Hooper, din 1952, în valoare de 1.5 milioane euro. Țiriac nu știe nici până în acest moment care e valoarea totală a automobilelor sale, însă a mărturisit că după moartea sa, mașinile vor rămâne moștenire Bucureștiului. Pentru că-și dorește ca pasiunea lui să fie dusă cât mai departe.
„Asta rămâne așa cum este, pentru copiii care vin sau pentru tinerii care cresc, pentru doritori, pentru București”
„Nu am făcut calculul, pentru că e irelevant cât valorează. Nu sunt de vânzare, în primul rând. Și nu îmi rămân mie, în al doilea rând.
Toată lumea știe că am 83 de ani, dar e mai greu să am foarte multe speranțe să o mai duc mai departe încă 50 de ani. Asta rămâne așa cum este, pentru copiii care vin sau pentru tinerii care cresc, pentru doritori, pentru București”, a transmis Ion Țiriac, potrivit PRO Arena.
Singura persoană din lume care deține colecția completă Rolls Royce Phantom
Colecția de mașini a lui Ion Țiriac este una dintre cele mai impresionante din întreaga lume, iar Țiriac a dezvăluit și faptul că este singura persoană care are colecția completă Rolls Royce Phantom.
„Încet-încet, vin oamenii de la aeroport direct aici, să vadă colecția. E surprinzător. Pentru că nu am făcut nicio publicitate, nici în oraș, nici internațional.
Oamenii au aflat de ea. Iar aici înăuntru schimbăm în fiecare lună 20-30 de mașini. Ies afară unele, intră altele, iar unele suferă reconstituiri, în atelier. Realitatea însă e că astăzi nu mai sunt mecanici, așa că durează.
Acum 35-40 de ani am avut mai mult timp, cu una, cu două, cu nouă, cu 99. Și am ajuns acum la venerabilul număr de 350-400 de mașini, câte sunt. (…) care sunt niște vechituri sau niște entități noi, care se fac în serii limitate și, bineînțeles, valorează mai mult decât dacă ai găsi-o pe stradă”, a mai declarat Ion Țiriac.