Dezvoltarea reţelei de drumuri publice trebuie continuată, în vederea creşterii atractivităţii Ungariei – a spus Péter Szijjártó, ministrul ungar al afacerilor externe şi comerţului exterior, marţi, la predarea porţiunii pe 4 benzi a şoselei naţionale nr. 471, între oraşele Debrecen şi Hajdúsámson.
Péter Szijjártó a reamintit că, începând din 2010, în Ungaria au fost realizate 500 km de autostrăzi şi drumuri expres şi au fost modernizate 6.000 km de şosele principale.
În acest an sunt în derulare 214 proiecte de modernizare a drumurilor, în lungime totală de 642 km, iar în perspectiva anului 2024 se vor cheltui 5.000 de miliarde de forinţi (14,21 miliarde euro) pentru dezvoltările reţelelor rutiere şi feroviare – a precizat ministrul.
Péter Szijjártó a subliniat că poziţia centrală a Ungariei justifică şi ea dezvoltarea infrastructurii rutiere, menţionând ca exemplu că în perioada închiderii frontierelor ţării din cauza epidemiei de coronavirus a reieşit foarte repede – din aglomeraţia creată în trafic – importanţa coridorului de circulaţie pe care îl reprezintă Ungaria între Europa de Vest şi de Est.
Ministrul a elogiat faptul că investiţiile în circulaţia rutieră au continuat şi în perioada epidemiei, precum şi dezvoltările din zona oraşului Debrecen. Domnia sa a adăugat că 25 de întreprinderi din Debrecen şi-au manifestat intenţia de a investi în total 12 miliarde de forinţi (34 milioane euro), cu care sunt salvate 2.900 de locuri de muncă.
Guvernul sprijină aceste investiţii cu încă 6 miliarde de forinţi (17 milioane euro). Cu privire la finalizarea segmentului rutier de 2×2 benzi între Debrecen şi Hajdúsámson, Péter Szijjártó a spus că munca nu s-a terminat încă, dat fiind că trebuie executată şi lărgirea la 2×2 benzi a porţiunii drumului expres 471, care trece prin centrul oraşului Debrecen.
Szijjártó a semnalat că Societatea Naţională de Dezvoltare a Infrastructurii (NIF) a efectuat modificarea proiectelor, investiţia urmând să fie finalizată în cadrul programului Debrecen 2030. Debrecen este centrul incontestabil al părţii estice a ţării, “a doua capitală”, de aceea dezvoltarea logisticii şi circulaţiei locale reprezintă un interes deosebit şi pentru guvern – a subliniat Péter Szijjártó, remarcând că 21 de investiţii “îşi caută locul la agenţia de dezvoltare”, iar o parte din acestea având ca obiectiv oraşul Debrecen.
József Pántya, director de investiţii al NIF S.A., a precizat: costul net al segmentului cu 2×2 benzi şi o lungime de 4,6 km al drumului expres 471 dintre oraşele Debrecen şi Hajdúsámson se ridică la 7,4 miliarde de forinţi (aproape 21 milioane euro).