O credință dusă la extrem. Aceasta a demonstrat un milionar, fondator al unei companii, cunoscute sub numele de Maximuscle, care a vrut să demonstreze întregii lumi că există cel mai rapid automobil.
Milionarul fondator al companiei Maximuscle a murit testând o mașină cu parașută
Un medic legist din York (Marea Britanie) a scris vineri, 9 decembrie 2022, o concluzie de accident, spunând că Zef Eisenberg, în vârstă de 47 de ani, a murit după ce a luat o mână de pe volan pentru a deschide parașuta mașinii.
Încercând să înregistreze cea mai mare viteză pe o milă, Eisnerberg și-a luat o mână de pe volan, ceea ce a dus la pierderea controlului mașinii. Potrivit celor care au asistat la accident, mașina a decolat „rostogolindu-se și învârtindu-se” înainte de a se opri la aproximativ 500 de metri mai jos pe drum.
Potrivit opiniei medicului legist, Eisenberg ar fi deschis parașuta în mod incorect, aplicând frâna înainte de a deschide parașuta. În acel moment, el se deplasa cu o viteză de 244 km/h.
Steve Gardner, investigator de coliziuni pentru poliția din North Yorkshire, a declarat, la rândul său, că mișcarea implicată în desfășurarea parașutei a fost substanțială și a afectat controlul mașinii. În mod normal, butoanele sunt instalate în acest scop, însă această mașină era dotată cu o pârghie care trebuia împinsă în față.
Mișcarea respectivă pentru a elibera maneta a dus la o contracție notabilă a volanului care a dus la pierderea controlului. O analiză a vehiculului nu a arătat defecțiuni sau alte probleme.
Nu a avut nici o șansă de supraviețuire
Un purtător de cuvânt al Motorsport UK, Jamie Champkin, a declarat că Eisenberg nu ar fi putut supraviețui având în vedere forțele implicate în accident. El a spus:
„Nu a avut nici o șansă de supraviețuire: Mașina a luat avânt foarte repede, a parcurs 513 metri înainte de a se opri. În momentul în care se află în aer, nu mai există niciun fel de fricțiune, în afară de cea a aerului, care să îi limiteze în vreun fel viteza. Știm că s-a rostogolit ca un butoi. A existat un moment în această cădere în care mașina a căzut cu botul înainte. Nu știm cu exactitate ce viteză avea în acel moment”.
„Conform estimărilor noastre, probabil că încă avea o viteză de 150 km/h, poate 250 km/h, dar a lovit solul, iar calculele noastre de bază sugerează că forța de impact ar putea fi de 218 ori greutatea corporală a dlui Eisenberg. Nu a putut supraviețui în acest context”.
Dar acest incident nu este primul, Eisenberg supraviețuind unui accident de motocicletă de mare viteză în același loc de desfășurare, în urma căruia a fost nevoit să învețe să meargă din nou.
We are saddened to learn of the death of fastest turbine-powered motorcycle record holder Zef Eisenberg.
Zef's love of speed and ambition to break records made him a legend and pioneer within a tight community of drivers. Our thoughts are with his family and friends at this time pic.twitter.com/YKvA4PsrcS
— Guinness World Records (@GWR) October 2, 2020
Eisenberg a făcut avere ca proprietar al mărcii de pudră proteică pentru fitness Maximuscle, pe care a vândut-o în cele din urmă companiei GlaxoSmithKline, înainte de a se muta în Guernsey, scrie presa externă.
Ca urmare a morții fondatorului Maximuscle, care a murit încercând să demonstreze că a creat cel mai rapid Porsche, Motorsport UK a anunțat că se vor face unele modificări la cerințele de licențiere pentru viitoarele încercări de viteză.