Aglomeraţia de 1 mai este deja celebră, dar anul 2023 a depăşit orice închipuire din acest punct de vedere. Mai mult de 100.000 de turişti s-au strâns în acest an în staţiunile din judeţul Constanţa. Dintre aceştia, cel puţin 10.000 au fost turişti străini.
În mini-vacanţă, s-au desfăşurat mai multe evenimente. Astfel, iubitorii de litoral s-au împărţit cu precădere între Constanţa, unde s-a desfăşurat festivalul de muzică electronică Sunwaves, Costineşti, cu festivalul de muzică hip-hop Beach, please! şi, desigur, Vama Veche, cu varietatea de cluburi pe care le pune la dispoziţie. Nici Mamaia nu a fost neglijată de petrecăreţi de 1 mai. Dar hotelierii au declarat că acestes reuşite au fost făcute în ciuda şi nu cu ajutorul Ministerului Turismului, care nu s-a implicat deloc în deschiderea sezonului estival 2023.
Profitul a fost colosal
Costineştiul, supranumit staţiunea tineretului, a depăşit toate aşteptările. Conform primelor estimări, patronii au încasat nu mai puţin de 7 milioane de euro, în special datorită festivalului Beach, please, care a atras o mulţime de entuziaşti ai muzicii urbane, mai ales tineri. A fost considerabil şi procentul de străini care au venit pe litoralul românesc pentru experienţa festivalului de muzică electronică, nu mai puţin de 10.000.
Pe de altă parte, au fost numeroase probleme de ordin logistic. Autorităţile au desfăşurat mai multe controale, inclusiv pentru a verifica dacă produsele se află într-o stare corespunzătoare. O altă grijă a fost reprezentată de potenţialul consum de droguri, iar în zilele de mini-vacanţă mai mulţi tineri au fost chiar reţinuţi pentru că erau suspecţi de consum şi trafic de substanţe stupefiante.
Proprietarii de afaceri de pe malul mării au considerat că ar fi trebuit să aibă loc controale mai temeinice înainte să se dea startul sezonului estival. Dar, aşa cum s-au desfăşurat lucrurile, au fost probleme de ordin organizatoric, care i-au costat timp şi bani.
Ministerul Turismului a tăcut mâlc
O altă plângere a patronilor a fost că, deşi deschiderea de sezon a fost una profitabilă, ea nu a fost în niciun fel susţinută de Ministerul Turismului prin acţiuni de promovare, titrează Antena 3 CNN.
Din partea turiştilor, preţurile ridicate au fost considerate o problemă, dar nu îndeajuns de mare încât să-i oprească din a frecventa cluburile de pe plajă şi din apropierea ei. Festivalul Beach, Please!, care a fost promovat de influencerul Selly, foarte popular printre tineri, s-a bucurat de un succes enorm. Totuşi, nu a fost lipsit de controverse. Rapperul Central Cee şi-a exprimat public nemulţumirea faţă de reacţia publicului. În schimb, celebrul 6ix9ine şi-a aruncat adidaşii în public, iar acum, articolele de încălţăminte respective sunt la vânzare… pe OLX.