Vetro Solutions a fost fondata in 2012 de medicul veterinar Dumitru Fodor si estimeaza o cifră de afaceri de 14 milioane de euro in 2020, cu aproximativ 30% mai mare decat in 2019. Compania romaneasca estimeaza ca va incheia anul 2020 cu o cifra de afaceri de 14 milioane de euro si cu un profit net cu 45% mai mare decat anul trecut. Are ca obiectiv sa devina prima optiune in preferinta medicilor veterinari si tinteste dublarea veniturilor in urmatorii 10 ani.
Fondată în 2012 de medicul veterinar Dumitru Fodor, Vetro Solutions a reușit să-și dubleze veniturile în ultimii patru ani și să devină jucător de top pe piața produselor și serviciilor veterinare, datorită extinderii la nivel național și a parteneriatelor strategice cu giganți globali în domeniu precum Ceva, Richter, Pharma, MSD, Lintbells sau Intermag. În 2019, Vetro a raportat o cifră de afaceri de aproape 11 milioane euro, în creștere cu 85% peste nivelul din 2016. Compania va deveni, în 2021, al patrulea producător de medicamente generice pentru uz veterinar din România, în urma unei investiții de 4,5 milioane euro,realizată cu fonduri proprii și finanțare europeană.
”Am lansat Vetro pentru că iubesc animalele, știu cât de mult ne ajută conexiunea cu ele și cât de important este să fim responsabili, să avem grijă de ele așa cum avem grijă de noi. Doar o minte liberă și o inimă călăuzită de iubire dau omului libertatea de a ocroti cu bucurie animalele, mediul și întreaga planetă. Vetro a devenit în ultimii ani un vector de schimbare pe piața veterinară națională și, alături de echipa mea, vrem să devenim prima opțiune pentru medicii veterinari și, pe termen lung, lideri pe piața locală. Strategia noastră de business include ca prioritate construirea unei comunități de medici veterinari care au acces la cele mai noi informații și soluții inovative în domeniul nostru”, a declarat Dumitru Fodor, fondatorul companiei Vetro Solutions.
Jumătate din produsele distribuite de Vetro ajung în București și Iași
Compania comercializează peste 3.500 de produse destinate proprietarilor de animale de companie și de rentă și oferă servicii și consultanță medicilor veterinari, deservind peste 1.900 de clienți unici. Vetro Solutions este organizată în două divizii – Vet și Ferme și are o echipă formată din 60 de specialiști. O parte semnificativă a echipei Vetro Solutions este formată din medici veterinari care, datorită expertizei profesionale atestate, oferă transparent și onest, cele mai potrivite opțiuni pentru sănătatea animalelor și eficientizarea muncii medicilor veterinari.
În ultimii doi ani, compania – cu amprentă națională în distribuție – și-a stabilit sediul cetral în Iași, a dezvoltat echipa, a trecut la o nouă structură de organizare și a demarat un amplu proces de construcție de brand și repoziționare care au contribuit la consolidarea poziției de jucător la nivel național. În urma procesului de construcție de brand, compania și-a validat valorile care o reprezintă: Libertate, Inovație, Responsabilitate, Onestitate, Dezvoltare Continuă, Organizare, Empatie.
Investiția de aproximativ 3 milioane de euro
”În primii șapte ani, Vetro și-a găsit locul în piață. De anul trecut, am început să facem pașii necesari pentru a avea o creștere sustenabilă, trecând la un management pe bază de obiective. Am consolidat echipele existente, am creat altele noi iar proiectul de construcție de brand, de poziționare în piață, definire a valorilor și a noii identități vizuale, realizat cu sprijinul echipei Brandocracy, ne vor ajuta să trecem la următoarea etapă de dezvoltare. Planurile pe termen mediu includ intrarea pe piața producătorilor de medicamente generice destinate animalelor de companie și rentă dar și lansarea unei platforme care va conecta Vetro cu cabinetele veterinare și cu posesorii de animale de companie, un marketplace inovativ pentru care investiția este de aproximativ 3 milioane de euro”, a explicat Coca Cașcaval, directorul general al companiei.
Aproape trei sferturi dintre veniturile companiei sunt generate de produsele și serviciile destinate proprietarilor de animale de companie restul de 30% reprezentând produse destinate proprietarilor de ferme de animale. Aproape jumătate din consumul de produse veterinare distribuite de Vetro se realizează în zona București- Ilfov iar al doilea oraș, ca și consum, după București este municipiul Iași.
21 miliarde euro, vânzările de produse pentru animale de companie în UE, în 2019
Piața animalelor de companie a crescut foarte mult în ultimii ani, atât la nivel global cât și național. Un studiu dat publicității la mijlocul anului de ”Federația europeană a alimentelor pentru animale de companie” arată că în 2019, în Uniunea Europeană, industria produselor destinate animalelor de companie număra un milion de angajați, iar volumul vânzărilor atinsese 21 de miliarde de euro. În 85 de milioane de locuințe din UE exista cel puțin un animal de companie, iar jumătate dintre deținătorii de animale de companie aveau fie un câine, fie o pisică.
”Studiile demonstrează că speranța de viață a oamenilor și calitatea vieții crește semnificativ la persoanele care au un animal de companie iar în contrapartidă, având grijă de animalele din viața noastră, noi oamenii avem grijă de sănătatea noastră. Vetro este o companie care acționează în direcția educării pieței prin intermediul specialiștilor iar acesta este, în opinia noastră, unul dintre diferențiatorii noștri în piață”, a adăugat directorul general al companiei, potrivit comunicatului trimis de Vetro Solutions.