În condițiile în care se pune problema poluării excesive din cauza numărului mare de autovehicule la nivel planetar, producătorii de autoturisme s-au orientat către fabricarea de mașini electrice.
Unii producători au scos de pe piață o serie de modele
Toți producătorii de autovehicule electrice au scos pe piață ultimele modele pe care le promovează intens. Numai că, fiind, totuși, în faza de „pionierat”, producătorii nu recunosc cea mai mare și mai gravă problemă a acestor mașini. Este vorba despre baterii, care iau foc.
BMW a decis să retragă din Statele Unite zece modele de automobile hibrid din seria sa și Mini din cauza riscului de incendiu care ar putea fi cauzat de resturi care ar fi putut pătrunde în celulele bateriei în timpul fabricației.
Administrația Națională pentru Siguranța Circulației pe Autostrăzi a deschis o anchetă asupra rapoartelor de incendii inițial considerate spontane ale bateriilor mașinilor Chevrolet Bolt EV.
De asemenea, Hyundai a anunțat și ea câteva zile mai târziu că retrage 6.700 de SUV-uri electrice Kona din SUA.
75.000 de exemplare din acest model au fost retrase în întreaga lume după ce compania a primit numeroase rapoarte cu privire la vehiculele care au luat foc în timp ce erau parcate.
Cu toate acestea, procentual, numărul incidentelor este mult mai mic în comparație cu incendiile motoarelor pe benzină și motorină.
S-a estimat că ar fi aproximativ unul la 12 milioane
Michelle Krebs, director de relaţii auto la AutoTrader susține că fiind o tehnologie nouă aceste incidente se pot întâmpla. Numai că acest lucru îndepărtează potențialii cumpărători de pe piața care e în plină ascensiune a mașinilor electrice
Punctul sensibil al mașinilor electrice
„Compania mamă a AutoTrader, Cox Automotive, analizează în mod regulat priorităţile cumpărătorilor de automobile electrice atunci când aceştia caută un vehicul nou, iar primele două sunt întotdeauna legate de fiabilitate şi siguranţă”, a spus Krebs.
Iar rapoartele despre vehiculele care iau foc nu sunt, în mod evident, deloc de bun augur. Tesla s-a confruntat cu acest lucru anul trecut, după două incendii extrem de mediatizate ale bateriei, care l-au determinat pe jucător să-şi actualizeze software-ul vehiculului.
„Cu ani mai devreme, după un incendiu cauzat de deteriorarea bateriei din resturile rutiere, Tesla a adăugat plăci sub maşinile sale pentru a proteja mai bine bateriile.
Bateriile litiu-ion, indiferent dacă sunt de maşini, smartphone-uri sau automobile, pot lua foc dacă au fost fabricate necorespunzător, deteriorate sau utilizate prea mult, printre altele”, a declarat Ken Boyce, inginer principal şi director de tehnologii energetice la Underwriters Laboratories, un grup de siguranţă şi testare a produselor, potrivit playtech.ro