Actual Lifestyle

Marea Britanie se adună pe o singură rețea. Meta lui Zuckerberg e istorie

Marea Britanie se adună pe o singură rețea. Meta lui Zuckerberg e istorie
Arhivă

Un sondaj asupra obiceiurilor de consum de știri a constatat că TikTok este sursa de știri cu cea mai rapidă creștere, în rândul adulților din Marea Britanie. Potrivit unui raport de la ofcom, aplicația este utilizată în prezent de 7% dintre adulții din Marea Britanie ca sursă de știri, comparativ cu 1% în 2020.

Sondajul este o mai mare dovadă a prezenței masive, și încă în creștere, a TikTok în lumea digitală și ilustrează modul în care aplicația devine rapid o sursă de informare și divertisment. În SUA, de exemplu, s-a estimat recent că 40% din generația Z (persoanele născute între 1997 și 2012) folosesc fie TikTok, fie Instagram pentru căutările zilnice pentru a găsi lucruri precum unde să mănânce, în loc de preferatele anterior: Google și Maps.

Deși TikTok a crescut rapid ca sursă de știri în Marea Britanie, este încă doar a șasea cea mai populară destinație printre cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani (unde este folosit de 27% din populația demografică). Asta se află în spatele site-urilor/aplicațiilor BBC (29%), Twitter (35%), canalului de știri BBC One (36%), Facebook (40%) și Instagram (46%).

În rândul copiilor între 12 și 15 ani, înclinația către știrile din rețelele sociale este mult mai mare. Primele trei surse de știri digitale pentru acest grup sunt Instagram (29 la sută), apoi YouTube și TikTok (ambele la 28 la sută). Cu toate acestea, aceste surse de știri sunt încă depășite de cele două surse mai importante pentru adolescenți: vorbirea cu familia (65 la sută) și vizionarea la televizor (59 la sută).

„Este din ce în ce mai puțin probabil ca adolescenții din ziua de astăzi să ia un ziar sau să acceseze știrile de la televizor, preferând în schimb să se mențină la curent parcurgând fluxurile lor sociale”, a declarat Yih-Choung Teh, directorul grupului pentru strategie și cercetare al Ofcom, într-un comunicat de presă. „Și în timp ce tinerii consideră că știrile de pe rețelele de socializare nu sunt așa de credibile, ei evaluează aceste servicii mai mult pentru a primi o gamă largă de opinii cu privire la poveștile de actualitate ale zilei.”

Aceasta poate fi o tendință îngrijorătoare pentru unii, având în vedere reputația TikTok-ului ca sursă de dezinformare. (Analiza recentă a știrilor legate de războiul Ucraina-Rusia, de exemplu, a constatat că TikTok a fost un vector principal pentru răspândirea „povestirilor false” despre conflict.) Totuși, utilizatorii par să fie oarecum conștienți de această problemă, Ofcom remarcând că platformele media continuă să obțină scoruri mai slabe decât sursele de știri rivale cu privire la atribute precum „încrederea”. Aproximativ două treimi dintre utilizatorii site-urilor de social media spunând că nu au încredere în ele pentru știri.