De mai bine de o săptămână, mai mulți actori cunoscuți i-au adus tot felul de reproșuri edilului Capitalei Nicușor Dan. Acum și soprana Felicia Filip i-a adresat o scrisoare deschisă, plină de critici.
Din intervențiile publice ale actorilor Marius Manole, Mihai Bendeac, a producătorului Codin Maticiuc, iar acum al sopranei Felicia Filip, directoarea Operei Comice pentru Copii (OCC) au ieșit la iveală niște lucruri ce nu au de a face cu cultura și mediul artistic.
Acuzații despre evaziunea unor fonduri, despre lipsa de viziune managerială sau minciuni legate de biletele de spectacol sunt demontate, rând pe rând de oameni din teatrele bucureștene care devoalează că din comisia de evaluare a activității lor fac parte membrii fără competențe. În scrisoarea Feliciei Filip adresată primarului Nicușor Dan aceste lucruri sunt spuse răspicat.
„Anulaţi procedura. Dreptatea și adevărul nu sunt negociabile!”
Felicia Filip, managerul Operei Comice pentru Copii îi solicită primarului general al Capitalei, Nicuşor Dan, anularea procedurii de evaluare a activităţii şi refacerea comisiei „care nu a avut în componenţă niciun membru din specialitatea instituţiei”.
În scrisoarea deschisă adresată primarului general și postată pe site-ul OCC, celebra soprană și om care dezvoltă tot felul de proiecte în instituția care vrea să educe într-un anume fel copiii, își arată întâi stupoarea că activitatea ei a fost caracterizată ca fiind „departe de a fi performantă”.
Felicia Filip subliniază că Opera Comică pentru Copii este „instituţia publică de spectacole din Bucureşti cu cele mai multe evenimente în ultimii patru ani, cei mai mulţi spectatori plătitori de bilete şi cele mai mari venituri proprii (în procente din buget şi cifre absolute)”.
Scrisoare deschisă domnului Primarul General Nicușor Dan
„Sunt Felicia Filip și alături de Consiliul Director al Operei Comice pentru Copii, vă aducem la cunoștință indignarea pe care o încercăm ca urmare a umilinței publice generate de maniera în care instituția pe care o conduceți ne-a tratat ieri, în cadrul evaluării activității manageriale din ultimii 4 ani. Îmi este greu să cred că sunteți la curent cu cele întâmplate și că susțineți practici lipsite de transparență și obiectivitate, de realism și justețe. Acesta este motivul pentru care vă scriem.
Sunt un om onest, cu o carieră de care sunt mândră și în urma căreia m-am bucurat întreaga viață de aprecierea publicului larg, fie la nivel internațional, fie în țară ori, desigur, la București. Am studenți cărora le împărtășesc experiența și învățămintele mele și sunt onorată să fiu Președintele Uniunii Muzicienilor Interpreți din România.
Pe parcursul celor 8 ani de când am preluat conducerea Operei Comice pentru Copii, am avut o relație normală cu toți cei 5 primari care s-au succedat la conducerea Primăriei Municipiului București. M-am bucurat atunci când m-ați sunat, la finalul lunii decembrie, pentru a-mi propune să fiu manager interimar, înțelegând că vom avea parte de o evaluare transparentă, profesionistă, justă și reală.
Alături de o echipă de un devotament exemplar, am reușit să construiesc un fenomen despre care este suficient să deschideți o pagină de internet pentru a trage concluzii. Alături de aceeași echipă, am întocmit raportul de evaluare pentru ultimii 4 ani de activitate, în speranța că va fi studiat și tratat cu obiectivitate, justețe, măsură egală în comparație cu alte instituții și fără superficialitate.
Opera Comică pentru Copii este instituția publică de spectacole din București cu cele mai multe evenimente în ultimii 4 ani, cei mai mulți spectatori plătitori de bilete și cele mai mari venituri proprii (în procente din buget și cifre absolute).
Comisia lui Nicușor Dan a felicitat-o la evaluare, apoi i-a dat notă mică
Am susținut cu mândrie acest raport în fața comisiei numite de dumneavoastră. Am primit din partea unor membri ai Comisiei câteva întrebări pertinente, iar la final multe complimente, felicitări și îmbrățișări.
Am aflat cu stupoare, la finalul zilei de ieri, că activitatea coordonată de mine este departe de a fi performantă. Nota obținută nu reflectă, mai ales prin motivarea ei de către Comisia de evaluare, realitatea din Raportul depus. Îndoielnic este faptul că, în timpul interviului, nu s-au ridicat aspectele imputate ulterior de comisie. În această etapă, în mod pragmatic, se clarifică elemente pe care comisia nu le identifică în raportul scris.
Nota 8,59 înseamnă că nu mai suntem competenți nici noi, nici întregul colectiv OCC și că postul de manager urmează a fi scos la concurs. Acest lucru se petrece în contextul în care, chiar în aceste zile, instituția pe care o conduc este nevoită ca, la cererea publicului, să suplimenteze spectacole programate (musicalul „School of Rock” se joacă, după alte 11 reprezentații, cu casa închisă de joi până duminică). Este știut deja că la Opera Comică pentru Copii cererea de bilete, la toate spectacolele, este foarte mare.
Aceste informații nu sunt greu de verificat, vă pot pune la dispoziție și raportul și înregistrarea ședinței în privința căreia, pentru a demonstra că nu sunt favorizată, am fost de acord să fie publică. De asemenea, vă invităm oricând să constatați personal veridicitatea datelor din Raportul de evaluare și nivelul artistic atins de Opera Comică pentru Copii, singura instituție de acest gen din lume.
Față de toate aceste aspecte, domnule Primar, vă rog să reflectați, fiind sigură că veți înțelege indignarea mea și a colegilor mei, un colectiv care, vreme de 8 ani de zile ne-am dăruit micilor și marilor spectatori bucureșteni și nu numai.
Vă solicităm, așadar, să anulați procedura, să refaceți comisia de evaluare care nu a avut în componență niciun membru din specialitatea instituției pe care o conduc: teatru muzical, conform R.O.F., și să dispuneți reevaluarea activității manageriale conform dispozițiilor și exigențelor legii. Pentru că dreptatea și adevărul nu sunt negociabile.
Manager Opera Comică pentru Copii”