Social

Lanțurile mari de magazine au luat fața chioșcurilor și alimentarelor

Lanțurile mari de magazine au luat fața chioșcurilor și alimentarelor
facebook.com

Preturile sunt mai mici decât la magazinele din cartier.

Potrivit unei analize efectuată de Ziarul Financiar, unul din patru români trece zilnic pragul unui supermarket sau hypermarket. Prin urmare, jucătorii din comerţul modern controlează 70% din piaţa din România.

Rețelele de comerț străine controlează aproximativ 70% din piața din România

Reţelele străine de comerţ, cu doar 4.000 de magazine moderne (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă), au ajuns să controleze 70% din piaţa românească. Astfel, spre comparaţie, circa 45.000-50.000 de mici chioşcuri şi alimentare au restul de 30% din vânzări.

Ce factori au condus ca jucătorii din comerţul modern să controleze 70% din piaţă

Spre desosebire de micile magazine (așa-zise buticuri), jucătorii din comerţul modern au mizat pe expansiune, investiţii în marketing, varietate de produse la raft şi preţuri mai mici ca în comerţul tradiţional pentru a atrage clienţi.

Supermarket-urile și hipermarket-urile, opțiunea de cumpărături a românilor

Și ca urmare, la momentul actual, unul din patru români trece zilnic pragul unui supermarket sau hipermarket, conform estimărilor făcute de Ziarul Financiar, pe baza datelor comunicate de unele reţele. Prin urmare, aceste companii au ajuns să fie opţiunea de shopping pentru cea mai mare parte a românilor care fie merg la colţul blocului la cumpărături, fie călătoresc zeci de kilometri pentru a ajunge la cel mai apropiat hypermarket sau supermarket.

Opt rețele de retail au răspuns solicitării Ziarului Financiar

În ceea ce privește numărul de clienți, numai patru dintre cele opt reţele de retail au răspuns solicitării Ziarului Financiar. Pentru celelalte reţele de retail, cifrele au fost estimate de Ziarul Financiar. Se precizează faptul că în cadrul studiului nu au fost analizate datele comercianţilor de tip cash & carry, care se adresează mai ales companiilor (respectiv, revânzători şi jucători HoReCa), scrie stiripesurse.ro

Care sunt avantajele de a cumpăra din hypermarket-uri

Cei care aleg să cumpere din hypermarket-uri au următoarele avantaje:

  • preturile sunt mai mici decât la magazinele din cartier,
  • pot alege dintr-o gamă foarte variata de produse,
  • pot beneficia de oferte săptămânale/ lunare la produse, în funcție de sezon,
  • pot cumpăra o varietate de produse dintr-un singur magazin magazin,
  • lanturile de hypermarket-uri dispun si de o serie de magazine mai mici, supermarket-uri si minimarket-uri pozitionate strategic în orase, iar de multe ori și acestea vin cu fel și fel de oferte.

Dar care sunt dezavantajele mersului la cumpărături în hypermarket-uri:

  • de multe ori, acestea sunt situate în afara orașului, exceptând marea majoritate a hypermarket-urilor Cora, Kaufland si Carrefour.
  • în perioada sărbătorilor, hypermarket-urile sunt destul de aglomerate,
  • în unele hypermarket-uri ofertele pot fi înșelătoare,
  • având atâtea produse la dispoziție, există tendința de a cumpăra mai multe produse decât cele plănuite.