Consumatorii vor plăti în medie 4,28 dolari în plus pentru comisioanele de trecere. Comisioanele de trecere pe care băncile le percep comercianților pentru a procesa tranzacțiile cu carduri de credit și de debit ar putea costa consumatorii peste 500 de milioane de dolari în prețuri mai mari pentru orice, de la carduri și bomboane până la trandafiri și inele, de Ziua Îndrăgostiților, potrivit Merchants Payments Coalition.
„Nu este nimic romantic în legătură cu taxele de trecere. Comisioanele de swipe fee pot însemna mai puține flori în buchet, mai puține ciocolate în cutie și mai puține carate în inel, deoarece acestea cresc costul a tot ceea ce cumpără americanii. Pentru cuplurile care sărbătoresc de Ziua Îndrăgostiților, asta înseamnă că s-ar putea să fie nevoite să se mulțumească cu mai puțin decât ar fi putut face dacă aceste taxe nu ar fi scăpat de sub control”, a declarat Doug Kantor, consilier general al NACS și membru al comitetului executiv al MPC.
Ieșirile de Ziua Îndrăgostiților ajung la 25,9 miliarde de dolari
Se așteaptă ca anul acesta consumatorii să cheltuiască în medie 193 de dolari pe articole de Ziua Îndrăgostiților, cum ar fi bomboane, flori, bijuterii, felicitări, îmbrăcăminte și ieșiri în oraș, pentru un total de 25,9 miliarde de dolari, potrivit National Retail Federation. Pe baza ratei medii de 2,22% pentru Visa și Mastercard, acest total ar include 4,28 de dolari în comisioane de trecere și ar însuma 575 de milioane de dolari la nivel național dacă toate cumpărăturile ar fi făcute cu carduri de credit.
Totul costă mai mult de Ziua Îndrăgostiților, ceea ce oferă băncilor și rețelelor de carduri un bonus profitabil în timp ce își iau procentul, spune MPC. Un buchet de trandafiri cu vază de 100 de dolari comandat online pentru livrare și plătit cu cardul de credit poate include aproape 2,75 de dolari în comisioanele de trecere, în momentul în care sunt incluse comisioanele de trecere pentru transport și taxa de vânzare. Comisioanele de trecere pentru o cutie de ciocolată de 60 de dolari se ridică la aproximativ 1,30 de dolari. O cină cu preț fix de 200 de dolari pentru două persoane poate include peste 5 dolari pentru comisioanele de trecere pentru masă și bacșiș, iar o sticlă de vin sau șampanie de 50 de dolari adaugă încă 1 dolar în comisioane de trecere.
Cuplurile care se logodesc în cea mai romantică zi a anului se confruntă cu o taxă de fraudă deosebit de mare. Revista Brides spune că cuplurile au cheltuit în medie 3.756 de dolari pe un inel de logodnă în 2020. Asta înseamnă o taxă de trecere de 83 de dolari.
Cifrele exacte sunt dificil de calculat, deoarece nu toate achizițiile sunt plătite cu carduri de credit. Dar aproximativ 75% dintre achizițiile în persoană sunt efectuate cu cardul, potrivit Rezervei Federale a SUA, iar regulile industriei de carduri fac dificilă acordarea de reduceri în numerar pentru cei care nu plătesc cu plastic. În cazul celor care cumpără online, aproape toate achizițiile sunt plătite cu carduri de debit sau de credit, iar comisioanele de trecere sunt chiar mai mari decât în magazine.
Comisioanele, cel mai mare cost de operare al comercianților
Taxele de trecere a cardurilor de credit și de debit care s-au dublat în ultimul deceniu și au crescut cu 25% până la un nivel record de 137,8 miliarde de dolari în 2021 sunt cel mai mare cost de operare al majorității comercianților, după forța de muncă. Taxele sunt mult prea mari pentru a fi absorbite, în special pentru comercianții mici, și în schimb sunt transferate consumatorilor, crescând prețurile cu aproape 1.000 de dolari pe an pentru o familie medie.
Legea privind concurența în domeniul cardurilor de credit introdusă anul trecut de senatorul Richard Durbin, democrat din Illinois, senatorul Roger Marshall, republican din Kansas, reprezentantul Peter Welch, democrat din Fort Worth (în prezent senator) și reprezentantul Lance Gooden, republican din Texas așteaptă să fie reintrodusă în noua sesiune a Congresului.
„Cupidon nu poate vindeca cărțile de credit, dar Congresul poate. Congresul trebuie să facă industria cardurilor să concureze la fel ca orice altă industrie și să împiedice comisioanele de trecere să ia romantismul din Ziua Îndrăgostiților”, a spus Kantor, conform convenience.org.
Cupidon, mai scump anul acesta
Legislația ar pune capăt monopolului de lungă durată al Visa și Mastercard asupra modului în care tranzacțiile cu carduri emise sub mărcile lor sunt direcționate pentru procesare. În schimb, cardurile emise de cele mai mari bănci din țară ar trebui să aibă opțiunea de a fi direcționate prin cel puțin o rețea concurentă, în plus față de rețelele Visa sau Mastercard.
Băncile ar alege ce rețele să activeze, dar comercianții ar alege apoi pe care să le folosească, ceea ce înseamnă că rețelele ar trebui să concureze în ceea ce privește comisioanele, securitatea și serviciile, economisind pentru comercianți și clienții acestora aproximativ 11 miliarde de dolari pe an. Punctele de recompensă nu ar fi afectate, securitatea ar fi îmbunătățită, consumatorii ar folosi în continuare aceleași carduri, iar băncile comunitare și cooperativele de credit mici ar fi scutite.
Comisioanele de tip swipe din magazinele de proximitate au fost de 14 miliarde de dolari în 2021, o creștere de 26% față de anul precedent.
În mai 2022, Kantor a depus mărturie în fața Comisiei pentru justiție a Senatului SUA, subliniind comisioanele exorbitante percepute comercianților cu amănuntul și modul în care aceste comisioane sunt rezultatul direct al fixării prețurilor de către Visa și Mastercard.