Mama copilului respectiv a adunat și înregistrări audio în care dascălul ridică tonul la copii și îi face „analfabeți” sau „mincinoși”.
Învățătoarea, apărată de directoarea școlii și de părinții celorlalți elevi din clasă
Directoarea școlii o scuză că pe învățătoare, afirmând că are doar „un timbru impunător”. Iar ceilalți părinți, de asemenea, o apără:
„Știu că există înregistrări, dar n-am avut timp să le ascult pe toate. Copilul nu mi-a confirmat că s-ar fi țipat la el. Eu, personal, nu am de ce să mă plâng. Nu am auzit ceva care să mă sperie. Poate alți copii sunt mai sensibili, nu știu, pe mine nu m-a deranjat ce am auzit. Eu nu-s așa fulg de nea”, a declarat părintele unui alt elev din clasă
Totodată, învățătoarea însăși (care se află în ultimul an înainte de pensionare) precizează că nu are un comportament nepotrivit.
„Lucrurile de care mă acuză sunt foarte grave. Dânsa mă jignește prin mesaje… m-a făcut nesimțită în prima zi de școală, au rămas copiii încremeniți. Poate are probleme, nu știu de ce i-a cășunat pe mine. Ceilalți părinți nici nu au reacționat în urma înregistrărilor și cred că asta a supărat-o foarte tare”, a declarat învățătoarea.
Despre ce învățătoare este vorba
Școala Gimnazială nr. 79 din București, ora de limba și literatura română, clasa a IV-a.
Învățătoarea acuzată se numește Mihaela Radu și coordonează elevii clasei a IV-a. “Acțiunea” a fost surprinsă la ora de limba și literatura română, în timp ce verifica temele copiilor.
Măi fetiță, măi! (…) Vai, vai, vai”…„Ești varză”
O elevă a citit cerința cu voce tare, apoi a dat răspunsul.
„- De ce l-a trezit mama pe Nică mai devreme? – Mama l-a trezit pe Nică mai devreme ca să-i spună câtă treabă are”. – Ca să-i spună «am multă treabă, culcă-te la loc»?! Așa ai înțeles tu?! Ia dă încoace caietul!” Apoi, a continuat, cu ton ridicat: „«La trezit»?! Așa se scrie? Și așa mi-ai spus?! Cum mi-ai citit mie răspunsul!? Că am auzit că te bâlbâiai… cum trebuia să-mi răspunzi? (…) Ia uite, și «la rugat», fetițooo! Ești clasa a IV-a, analfabetă, scrii «l-a rugat, l-a chemat» fără cratimă?! (…) Nu ți-e rușine? Cum ai ajuns, fato, în clasa a treia? Măi fetiță, măi! (…) Vai, vai, vai”…„Ești varză”
O dată cu identificarea mai multor greșeli de ortografie în caietul elevei, învățătoarea a țipat și mai tare și a decis să-i dea „Insuficient” la temă. Fetița a început să plângă.
„Du-te la loc, hai, lasă boceala, lasă boceala! Ce să-ți povestesc… Unde te duci tu în fiecare zi? La înot? Da!? Du-te la înot și-o să ai notele… să înoți. Foarte slabă ești în ultimul timp! Uită-te și tu hal de temă, ție nu ți-e rușine?! Vă trebuie școală, nenică! Ce să faci cu înotul!? Ce să spun…”, a continuat învățătoarea. Pe fundal se auzea plânsul elevei.
„Ia-ți caietul, ești varză! Pune mâna și învață ortograme. Și pune mâna și fă-ți temele cu seriozitate, nu în bătaie de joc! Du-te de aici, să nu te mai văd!”, și-a încheiat învățătoarea discursul, apoi a continuat să-i verifice pe ceilalți elevi la teme.
Întreg dialogul de mai sus este dintr-o înregistrare audio a unuia dintre părinții care au copil în clasa învățătoarei Mihaela Radu, de la Școala Gimnazială nr. 79, instituție de învățământ care se numără printre cele mai bune din Capitală.
Și dovezile privind comportamentul neadecvat al învățătoarei Mihaela Radu nu se opresc aici
Dintr-o altă înregistrare audio reiese faptul că învățătoarea, enervată de faptul că unul dintre elevi nu a subliniat cuvintele necunoscute din text, începe să țipe și să-i facă mincinoși pe copii:
„Cine nu a mai auzit că trebuie să subliniați?! Nu vă e, mă, rușine? Vreți să promovați, vreți să evoluați, vreți să luați calificative bune… cum vreți, mă, dacă nici nu mă auziți când vorbesc în clasă?? Ești în prima bancă, ce faci, dormi?! Prima dată ai zis că n-ai avut timp. Ai văzut că nu-ți merge, acum ai zis că n-ai auzit! Câte minciuni mai vrei să spui? (…) Nu ți-e rușine?! Stai jos și dormi până n-oi mai putea! Mincinoși ce sunteți, vă iese minciuna pe gură!”,
Mama unui singur elev a avut curajul de a o acuza pe învățătoarea de la Școala Gimnazială nr. 79 din Capitală
Într-un dialog cu Libertatea, mama unuia dintre elevi a declarat: „Copilul meu nu vrea să mai meargă la școală. Din punct de vedere psihologic, este un abuz. S-a întâmplat inclusiv să-i lovească pe copii cu cartea în cap”.
În acest caz, mama elevului o acuză pe învățătoarea Mihaela Radu că-i terorizează constant pe copii, afirmând că „urlă continuu la ei, ba mai mult, îi umilește și îi jignește în fața clasei. Copiii sunt intimidați, își pierd încrederea în ei. Le spune mereu că sunt proști, că sunt analfabeți, că sunt cei mai slabi elevi. Când am auzit înregistrările, mi s-a făcut rău”.
Totodată, femeia mai povestește că, până acum, copilul nu a avut curaj să-i spună că învățătoarea obișnuiește să țipe la clasă și să-i jignească atunci când greșesc. Spune că a vrut să-și transfere copilul în altă clasă, însă directoarea școlii, Liliana Murguleț, i-a răspuns că nu sunt locuri în celelalte clase.
„Nu-mi doresc ca al meu copil să aibă parte de o învățătoare care țipă constant la el și îl terorizează. E un copil sensibil”, a precizat mama elevului.
Conducerea școlii o apără pe învățătoare
Liliana Murguleț, directoarea școlii nr.79 din București, îi ia apărarea învățătoarei:
„Doamna Radu Mihaela se află la final de carieră și niciodată în activitatea ei nu s-a făcut vreo altă sesizare, este prima oară când se întâmplă așa ceva. Noi toți am fost uimiți și am făcut verificări. Am vorbit cu președintele comitetului de părinți, care a fost vocea celorlalți părinți de la clasă, și nu mi s-au adus la cunoștință alte nemulțumiri legate de activitatea dumneaei”, a explicat directoarea.
De asemenea, există și o justificare pentru comportamentul învățătoarei, după cum explică doamna directoare. „Noi, profesorii, avem câte 33-34 de copii la clasă, sigur că mai avem tendința să vorbim tare ca să fim auziți. Avem această deformație profesională. Doamna Radu Mihaela are un timbru ridicat al vocii și noi știm asta. Ceilalți părinți au zis și ei că știu de timbrul impunător și că nu-i deranjează”.
Învățătoarea acuzată a fost cercetată disciplinar
Potrivit directoarei Școlii Gimnaziale nr. 79, a existat o cercetare disciplinară, în urma acuzațiilor aduse de părinte.
„N-am stat cu mâinile în sân, lucrurile sunt luate în serios. Am vorbit cu doamna învățătoare, e de datoria mea. Dumneaei mi-a arătat mesaje private cu mama copilului în care, dimpotrivă, aceasta îi mulțumește că are grijă de copil”, potrivit libertatea.ro