Social

Învățământul online din România, în timpul pandemiei, paralizat. Care sunt problemele

Învățământul online din România, în timpul pandemiei, paralizat. Care sunt problemele

Învățământul online din România, în timpul pandemiei, paralizat. Închiderea școlilor pe termen mediu a generat o problemă majoră cu care a trebuit sa se confrunte societatea. Pentru rezolvarea situației s-a dezvoltat învățământul online, însă această trecere riscă să agraveze inegalitățile deja mari din sistem.

Trecerea la învățământul online riscă să agraveze inegalitățile deja mari din sistem, în pofida măsurilor de atenuare a impactului epidemiei de coronavirus asupra educației, este concluzia referitoare la țara noastră din Monitorul Anual ale Educației și Formării, publicat astăzi de Comisia Europeană.

Eforturi pentru îmbunătățirea calității educației

În cazul României raportul notează că s-au depus unele eforturi pentru îmbunătățirea calității educației și a îngrijirii preșcolarilor și pentru consolidarea formării inițiale a cadrelor didactice, dar în document se atrage atenția că este necesară îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor, ale instructorilor și ale elevilor și studenților şi este necesară asigurarea unei mai bune dotări a școlilor cu echipamente digitale.

Educația reprezintă în continuare o problemă

De asemenea, numeroși tineri români au un nivel inadecvat în ce privește competențele de bază, iar în România asigurarea educației și formării de calitate și relevante pentru piața muncii reprezintă în continuare o problemă.

Învățământul online din România, în timpul pandemiei, paralizat. Care sunt problemele

Monitorul European mai arată că în România contextul socio-economic afectează în mod semnificativ performanțele elevilor și studenților, limitând rolul pe care îl poate juca educația ca garant al egalității de șanse, potrivit RRA.