Anunţată în vară, cu surle şi trâmbiţe, decizia Ministerului Turismului de a promovara România cu ajutorul influencerilor şi a agenţiilor de publicitate specializată s-a dovedit în prag de iarnă un adevărat eşec. O spune, chiar ministrul Turismului, Daniel Cadariu. „Nu s-a putut finaliza o achiziţie publică pentru acest proiect, deşi au fost trei încercări în acest sens”, a spus Cadariu. Şi cu asta s-a încheiat şi proiectul legat de promovarea României.
Influencerii, prea puţin interesaţi să-şi promoveze ţara. Eşecul Ministerului Turismului
Ministrul Turismului, Daniel Cadariu a declarat în emisiunea Talk News de la Prima News TV, despre promovarea României prin influenceri, că nu s-a putut finaliza o achiziţie publică pentru acest proiect, deşi au fost trei încercări în acest sens.
”Din păcate nu au avut nicio influenţă pentru că suntem la a treia încercare de achiziţie publică pentru influenceri. Nu s-au prezentat”, a spus ministrul Cadariu.
El a precizat că licitaţia nu îi vizează pe influenceri ci o agenţie de publicitate specializată care, dacă va câştiga licitaţia, vor face împreună propuneri.
”Nu s-a putut finaliza o achiziţie publică, suntem la a trei încercare din păcate. Erau alocaţi aproximativ 200.000 de euro”, a mai spus ministrul, arătând că este posibil ca oferta să fie prea mică.
”Noi anul acesta am avut pentru marketing şi promovare 15 milioane de lei, ne-am propus pentru anul viitor 30 de milioane de lei, dacă sunt de acord cei de la Finanţe, să putem mări aceste sume”, a mai spus Cadariu.
Ministerul Turismului a căutat toată vara influenceri să promoveze city break-uri în România
Acțiunea s-a derulat în perioada septembrie-octombrie a acestui an și a vizat micro-influenceri (sub 100.000 de urmăritori), macro-influenceri (între 100.000 și 1 milion de urmăritori) și mega-influenceri (peste 1 milion de urmăritori).
Criteriile pentru identificarea influencerului potrivit
după relevanță– dacă un influencer lucrează în nișa brandului/domeniul pe care dorim să-l promovăm
după audiență-influencerul este un creator de conținut care și-a crescut o comunitate considerabilă (poate să însemne milioane de fani pe Facebook, sau sute de mii de abonați pe YouTube, dar poate să însemne și zeci de mii de vizualizări pe un blog de nișă)
după nișă– statisticile spun că utilizatorii de internet au încredere în specialiști și experți (un influencer expert într-o nișă foarte clară, dar care să aibă și o audiență mare)
după implicarea comunității– înseamnă un influencer relevant, cu o audiență mare într-o nișă potrivită, respectiv despre implicarea oamenilor din respectiva audiență (degeaba are audiența bună dacă lumea nu interacționează cu influencerul și/sau nu se implică în discuții)
după vizibilitate– un influencer poate avea vizibilitate mare, dar cu reacții puține – asta înseamnă că implicarea comunității este slabă sau un alt influencer poate avea reacții foarte bune pe un anumit conținut, dar vizibilitate mică în general
după consecvență– frecvență mare de publicare a conținutului online
după autenticitate– autenticitate a modului de exprimare
după platformă– sunt influenceri tari pe YouTube care nu au niciun rezultat pe Facebook, sunt bloggeri tari care nu au cont Instagram, sunt grupuri pe Facebook care nu au niciun alt canal de distribuție/comunicare etc
după creativitate– e foarte important ca influencerul să fie creativ și proactiv cu produsul de conținut.
PSD: Daniel Cadariu un „ministrul fantomă”
În luna octombrie, purtătorul de cuvânt al PSD, Ștefan Radu Oprea într-o postare ironică pe Facebook îl numește pe Daniel Cadariu „ministrul fantomă”.
„Citesc o știre în care un lider marcant PNL spune că antreprenorii trebuie respectați. De acord cu această afirmație. Dar cum dovedești acest lucru, atunci când numești un ministru-fantomă la Ministerul Antreprenoriatului și Turismului? Întreb pentru niște antreprenori”, a scris acesta.
Elon Musk salvează România
În altă ordine de idei, Cadariu se declară mulţumit de ultimele evenimente legate de prezenta lui Elon Musk în România.
“Îmi permit să cred că un efect pozitiv a fost, pentru că despre cel puţin două destinaţii turistice, Caselul Bran şi Poiana Braşov, s-a vorbit aproape o săptămână, atât în presa din România cât şi în ştirile internaţionale şi este un lucru bun”.