Un nou studiu Reveal Marketing Research ne prezintă ce fac românii atunci când își petrec timpul liber în mediul online, într-o săptămână obișnuită. Procentele sunt ridicate pentru toate segmentele analizate, reieșind că românii fac parte din împătimiții lumii onilne.
Principalele activități online ale românilor
Rețelele de socializare se află, de departe, în topul preferințelor respondenților atunci când se gândesc la activitățile pe care le desfășoară în mediul online (83%). Procentele celor care afirma că petrec timp pe social media într-o săptămână obișnuită sunt ridicate pentru toate segmentele analizate: de la tinerii profesioniști (89%) până la seniorii pensionari (82%).
Conform datelor Reveal Marketing Research, publicațiile de știri (site-uri, reviste, ziare) sunt și ele preferate de pensionari într-o proporție de 76%, alături de maturii fără partener într-o proporție de 60%. Internetul ne poate răspunde la orice întrebare la doar un click distanță, iar mediul online este acum un canal important de informare. Deci, este de înțeles de ce românii declară că au această activitate în mod constant.
Verificarea și trimiterea e-mailurilor este o altă activitate frecventă de-a lungul unei săptămâni, având 83% dintre tinerii profesioniști cu această opțiune.
Lucrul de acasă sau învățatul sunt activități desfășurate pe internet de către 26% dintre români.
Divertisment și timp liber
Activitățile de relaxare și de divertisment sunt alte opțiuni menționate de către respondenți. Potrivit Reveal Marketing Research, tinerii, urmați de familiile moderne, ascultă muzică atunci când utilizează Internetul.
69% dintre mileniali și 61% dintre tinerii profesioniști au afirmat că ascultă muzică pe Internet, iar 59% dintre familiile moderne au aceeași activitate într-o săptămână. Deși comparativ cu primele segmente, seniorii pensionari înregistrează un procent mai scăzut când vine vorba de a asculta muzică atunci când stau pe Internet, observăm totuși, că 4 din 10 pensionari face acest lucru. Vedem o deschidere a pensionarilor spre mediul online.
Vizionarea filmelor, a programelor TV sau a canalelor de streaming video se numără printre activitățile recurente ale romanilor pe Internet. Milenialii și tinerii profesioniști afirmă în cea mai mare măsură că desfășoară această activitate (61%, respectiv 73%). Familiile tradiționale înregistrează un procent mai redus la acest capitol – 39%.
Având în vedere contextul COVID-19 observăm că mai mult de jumătate dintre mileniali fac apeluri video sau vocale pe Internet. Relațiile sociale sunt importante, mai ales în această perioadă, astfel încât Internetul le permite să țină legătură cu cei apropiați.
Dezvoltare personală și hobby-uri
Peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online plătite sau gratuite. Aceștia par să fie cei mai preocupați de dezvoltarea personală prin intermediul platformelor digitale, comparativ cu restul segmentelor care au optat în foarte mică măsură pentru această opțiune de răspuns.
Doar 11% dintre familiile moderne și 5% dintre familiile tradiționale folosesc internetul pentru diverse cursuri. Similar, seniorii pensionari folosesc în foarte mică masură internetul pentru astfel de cursuri – doar 4%. În schimb, aproape un sfert dintre maturii fără partener participă la astfel de cursuri online.
1 din 4 mileniali caută pe Internet informații despre pasiunile lui. În mod similar, aproximativ o treime din familiile moderne face același lucru. Este interesant faptul că 41% dintre seniorii pensionari sunt, la rândul lor, preocupați de hobby-uri și apelează la informațiile din mediul online pentru a afla ce îi interesează.
Tranzacții online
Aproape jumătate dintre respondenți (45%) realizează plata facturilor sau a altor cheltuieli pe Internet. Este interesant faptul că mai mult de jumătate dintre seniorii pensionari (54%) au optat pentru plățile online, întrebați care au fost activitățile desfășurate online în ultima săptămână. Familiile moderne (52%) și maturii fară partener (51%) au menționat în proporții similare efectuarea plaților pe internet
Aplicațiile bancare online sunt, în special, accesate de către tinerii profesioniști (45%) și de familiile moderne (48%).
Deși încă nu a început perioada reducerilor cu ocazia Black Friday, 43% dintre români afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână.