Prima ediție din acest an a studiului Randstad Workmonitor, desfășurat în 34 de țări, printre care și România, arată că, în ce privește intenția de a se vaccina, dacă de acest lucru depinde desfășurarea activității lor profesionale, românii se încadrează în media globală (67%). În următoarele luni, cea mai utilă acțiune pentru ca angajații să se simtă sprijiniți de angajatori, în contextul modului de lucru hibrid, menționată de peste un sfert dintre respondenți (27%), este consolidarea politicilor menite să îi ajute să mențină un echilibru între viața profesională și cea personală.
- 53% dintre angajați spun că nu se vor simți în siguranță la locul de muncă până când nu se vor vaccina și colegii lor
- 27% cred că angajatorii îi pot ajuta cel mai mult, în contextul modului de lucru hibrid, prin politici dedicate echilibrului între viața personală și cea profesională
- Pentru 59.6% din angajații români, natura activității lor face imposibil lucrul de acasă.
„Randstad Workmonitor ne oferă repere concrete, valoroase, cu privire la cum se va așeza piața muncii post-Covid 19. Avem câteva surprize plăcute, importante, legate de impactul pandemiei asupra comportamentului angajaților. Solidaritatea în fața unui inamic comun de un calibru fără precedent, care nu se poate compara cu nicio altă provocare a mediului de afaceri, a accentuat valori prețuite în mod special de angajatori, precum loialitate”, declară Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad România.
Rolul vaccinului în desfășurarea activității profesionale
Pentru ca organizațiile să revină la starea pre-pandemie, majoritatea respondenților la studiul Randstad Workmonitor consideră că mediile lor de lucru trebuie să fie mult mai sigure decât în prezent, iar o creștere a ratei vaccinării este văzută de mulți ca fiind esențială. Mai mult, 53% dintre angajați spun că nu se vor simți în siguranță la locul de muncă până când nu vor fi vaccinați și colegii lor, iar 51% preferă să lucreze de acasă până când vaccinarea va fi făcută pe scară largă.
Randstad Workmonitor arată că, la nivel global, un sfert dintre angajați sunt obligați de angajatori să fie vaccinați, cel mai mare procent regăsindu-se în Asia și cel mai scăzut în sudul Europei. Mai mult de jumătate (56%) cred că vor avea mai multe oportunități de angajare, odată vaccinați. Acest lucru indică un rol puternic pe care îl are mediul de afaceri într-un moment critic pentru succesul campaniei de vaccinare, în plan mondial.
Crește dorința românilor de a reveni la birou
Până când va fi posibilă revenirea la locul de muncă, sentimentul de izolare, incapacitatea de a atinge un echilibru sănătos între viața profesională și cea privată și nostalgia față de conexiunea directă, personală sunt preocupări menționate de majoritatea angajaților. Mai mult de jumătate duc dorul interacțiunii față în față cu colegii lor și peste o treime dintre cei cu vârsta între 18 și 24 de ani se simt singuri (cel mai mare procent dintre toate grupele de vârstă). Aceste provocări au creat o dorință puternică de a reveni la birou (78%), totuși nu neapărat în același mod ca înainte de pandemie, 54% dintre respondenți apreciind modul de lucru hibrid.
Optimism și provocări față de viitor
54% dintre angajați cred că vor avea mai multe oportunități profesionale în acest an, față de 2020. Peste jumătate dintre respondenți declară că experiența trăită alături de angajatorul lor, în pandemie, i-a motivat să rămână alături de acesta pe termen lung. Interesant este și faptul că tot această experiență i-a susținut pe 30% dintre angajați să fie mai productivi.
În rândul angajaților cu vârsta cuprinsă între 45-54 de ani există cea mai mare preocupare de a nu-și pierde serviciul, aceasta manifestându-se ușor mai accentuat în cazul femeilor (26.5%). În acest segment de vârstă se înregistrează și cel mai ridicat grad de insatisfacție la locul de muncă. Cel mai puțin îngrijorați (aproape 70%) de perspectiva de a nu-și găsi un loc de muncă sunt bărbații cu vârsta între 18-24 de ani. Cei care declară că sunt cel mai mulțumiți de viața lor profesională au între 18-24 de ani (35.8% bărbați, 28.6% femei). 74.4% dintre angajații români (procent aliniat cu media globală) spun că angajatorul se așteaptă de la ei să lucreze de la birou, în ciuda posibilelor consecințe cauzate de pandemie. Totodată, 59.6% declară că natura activității lor face imposibil lucrul de acasă (în industrii
precum transport, automotive, minerit și utilități ș.a.).
Despre studiul Randstad Workmonitor
Lansat în anul 2003, Randstad Workmonitor include în prezent 34 de piețe din Europa, Asia-Pacific, America de Nord și America de Sud. Scopul acestuia este de a identifica gradul de mulțumire în mediul de lucru, probabilitatea schimbării serviciului în următoarele șase luni și furnizează o înțelegere detaliată a tendințelor de pe piața muncii. Studiul este realizat online, în rândul angajaților cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani. Rezultatele ediției din aprilie au la bază interviuri realizate în primul trimestru al anului 2021, pe baza unui eșantion de 800 de interviuri.
Despre Randstad
Liderul mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, Grupul Randstad este specializat în soluții în domeniul serviciilor flexibile de muncă și resurse umane. În 2020, am ajutat peste două milioane de candidați să își găsească locul de muncă potrivit cu valorile lor, pentru cei 202,800 de clienți ai noștri. Mai mult, am instruit peste 313,600 de specialiști si peste 568,800 de candidați care lucrează în fiecare zi. Compania Randstad este activă în 38 de piețe din întreaga lume și deține unul din primele trei locuri în aproape jumătate dintre acestea. În 2020, a avut, în medie, 34,680 de angajați corporativi și a generat venituri de 20.718 miliarde de euro. Fondată în 1960, compania are sediul central în Diemen, Olanda.
Randstad este prezentă în România sub forma a două sucursale, în București și în Slatina, județul Olt. Contribuim de peste 11 ani la evoluția pieței muncii din România. Din anul 2016, suntem parte a grupului Randstad, îmbinând expertiza demonstrată internațional cu o echipă de succes în plan local. Considerăm că adevăratele conexiuni nu sunt făcute doar prin date și algoritmi. Este nevoie, de asemenea, de empatie, comunicare și instinct. Instinct uman. Într- o lume tehnologizată, amprenta umană este cea care face diferența, potrivit unui comunicat transmis de Randstad.