Incredibil! Cât de mult i-a speriat pe români pandemia? Pandemia de coronavirus a creat panică la nivel global. Oamenii au încercat să se apere de temutul virus și, conform unor specialiști, vanzarile online de alimente si produse necesare „noii normalitati” au crescut cu pana la 400%, de la inceputul pandemiei de COVID-19.
Alimentele, produsele pentru sport și fitness, jucăriile, cărțile, bijuteriile și cele pentru casă sunt categoriile care au înregistrat, anul acesta, cele mai mari creșteri ale vânzărilor în mediul online, la nivel mondial, este raportul realizat de VTEX, în 40 de țări, inclusiv în România.
Vă întrebați ce cumpărături au făcut oamenii cel mai mult ?Ei bine, cea mai mare creștere în vânzările online a avut-o categoria produselor alimentare.
Pe locul doi s-a numărat categoria sport & fitness, ce a atins în luna iunie o creștere de 250% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Iar pe locul trei s-au aflat produsele și decorațiunile pentru casă, jucăriile, cărțile, bijuteriile și electronicele au înregistrat, de asemenea, vânzări de peste 150%. În ultimele luni, avansul s-a păstrat în jurul unei creșteri de 100%.
„Anul 2020 a generat o schimbare radicală a comportamentului de consum în toată lumea. Dacă, inițial, lockdown-ul a fost motorul principal pentru creșterea vânzărilor, mai ales pe categorii de produse neajunse încă la o maturitate în eCommerce, ulterior, acțiunile retailerilor, orientate către păstrarea acestei evoluții, către retenția și fidelizarea clienților, i-au determinat pe clienți să facă achiziții online în continuare. În același timp, clienții au găsit suficiente motive pentru a păstra acest comportament de consum: posibilitatea de a face abonamente la anumite servicii, comoditate, acces mai rapid la o gamă mai mare de produse, economii de timp și bani, siguranță mai mare etc”, spune Cristi Movilă, Growth Leader pentru Europa Centrală și de Est la VTEX.