Primarul Sectorului 4 Daniel Băluță a anunțat că a depus demersurile necesare pentru a construi încă un aeroport pentru București.
Primăria Sectorului 4 și Consiliul Județean Giurgiu pregătesc, în parteneriat, un proiect pentru a construi încă un aeroport în București. Potrivit edilului Sectorului 4, noul aeroport internațional va deservi atât traficul de pasageri, cât și cel de marfă. Primarul Daniel Băluță nu a dat detalii despre localizare, dar a precizat că va fi amplasat în zona de sud a Capitalei.
„Astăzi, de ziua Bucureștiului, trebuie să fac un alt anunț important. Nu este o glumă, ci un lucru cât se poate de serios. Împreună cu președintele Consiliului Județean Giurgiu, am demarat procedurile premergătoare construirii unui aeroport în zona de sud a Capitalei”, a declarat miercuri seară, primarul Băluță, cu ocazia inaugurării Parcului Tudor Arghezi.
De ce este nevoie de încă un aeroport pentru București
Primarul Sectorului 4 a argumentat că demararea acestui proiect este necesară pentru a suplini lipsa de capacitate a Aeroportului Otopeni. Acesta nu face față mai ales pe zona de transport de marfă aerian.
„Va fi un aeroport internațional, atât pentru transport de persoane, cât și cu o importantă componentă cargo, întrucât în acest moment, Aeroportul Otopeni este depășit din acest punct de vedere. Toate acestea le facem pentru că ne dorim ca Bucureștiul să devină cu adevărat un oraș occidental. Aerisit, verde, și mai ales, conectat așa cum trebuie cu restul Europei”, a precizat primarul Daniel Băluță, citat de Hotnews.
Primarul nu a dat detalii despre procedurile premergătoare și nici nu a prezentat un orizont de timp pentru finalizarea proiectului.
Transportul aerian de mărfuri în România a crescut anul trecut cu 22,7%. Saltul a fost de la 41.178 tone în 2021 la 50.534 tone, conform datelor Institutului Naţional de Statistică. Este cea mai creștere înregistrată în ultimii cinci ani. Scăderea din 2020, de 14,6%, a survenit după o evoluție tot pe minus (2,5%) în 2019.
O idee veche de aproape 15 ani
Ideea construirii unui nou aeroport în sudul Capitalei nu este însă una nouă.
Despre un astfel de proiect se discută de aproape 15 de ani. Guvernul României a aprobat în 2008, realizarea unui studiu de fezabilitate. Ministerul Transporturilor trebuia să analizeze rentabilitatea construirii aeroportului în zona de sud a Bucureștiului. La momentul respectiv erau luate în calcul trei posibile locații. Prima era în apropierea localității Adunații Copăceni. A doua, în proximitatea localității Comana, iar cea de a treia în vecinătatea comunei Jilava. Conform informațiilor vremii, locația cu cele mai mare șanse de a fi aleasă este în apropierea localității Adunații Copăceni.
10 ani mai târziu, în iunie 2018, Guvernul Dăncilă a introdus aeroportul din Sudul Capitalei pe lista investițiilor strategice. Acestea urmau să fie pregătite și atribuite în parteneriat public-privat de către Comisia Natională de Strategie și Prognoza (CNSP). De atunci însă, proiectul nu a mai reapărut pe agenda guvernanților români.