Actual

În fiecare an, Nicușor Dan a făcut câte o promisiune pentru bucureșteni. Când va fi fluidizat traficul din Capitală? La anul!

În fiecare an, Nicușor Dan a făcut câte o promisiune pentru bucureșteni. Când va fi fluidizat traficul din Capitală? La anul!

În anul 2020, Nicuşor Dan promitea că rezolvă problema traficului din București în doi ani şi că vom avea un sistem complet de management al traficului. Doi ani mai târziu, primarul general vine cu o nouă promisiune şi spune că vom avea un trafic mult mai aerisit pentru București pentru că a identificat problemele și soluțiile.

În fiecare an, Nicușor Dan a făcut câte o promisiune pentru bucureșteni. Când va fi fluidizat traficul din Capitală? La anul!

Bucureștenii nu se vor mai plânge de traficul infernal din Capitală, în curând, susține Nicușor Dan, întrucât a identificat principalii vinovați. În plus, el a constatat că din ce în ce mai mulți oameni încep să circule cu STB.

„Orașul ăsta s-a sufocat pentru ca s-a construit în neștire, fără normă, încălcându-se regulamentul votat în 2012, planul urbanistic general. Cu ajutorul instanței am reușit să-l oprim. Am reușit să ducem discuția urbanistică pe un făgaș corect.

Promisiunea o dată facută a fost ca şi uitată

În noiembrie 2020, o dată ajuns în fruntea Capitalei, Nicuşor Dan începe lansarea promisiunilor către bucureşteni.

„Bucureştiul are nevoie de o soluţie inteligentă pe care, este o promisiune, o vom realiza foarte curând, în doi ani, estimez, din momentul acesta, pentru ceea ce înseamnă semaforizare inteligentă, adică un sistem complet de management al traficului, corelat cu transportul public. Bucureştiul, evident, are nevoie de o masivă digitalizare a întregii administraţii publice”, declara atunci primarul general.

Împreună cu Ludovic Orban, unul dintre susţinătorii săi la Primăria Capitalei a plecat la Ministerul Transporturilor, unde ministru era Lucian Bode. Citând o replică din filmul Casablanca, Nicuşor Dan a declarat la finalul întâlnirii că discuţia de la Ministerul Transporturilor „este începutul unei frumoase prietenii”. El a subliniat că Bucureştiul „este obligat” să colaboreze cu Ministerul Transporturilor, deoarece multe dintre proiecte care vizează mobilitatea ţin de colaborarea cu acest minister.

În 2021, Nicușor Dan dorea să preia metroul

Un an mai târziu, 2021 în fruntea ministerului ajunge colegul său, Cătălin Drulă care încercând să-l ajute să rezolve problema traficului vine cu ideea să preia metroul la primărie.

“Dacă domnul Nicușor Dan dorește să preia metroul împreună cu subvenția care este necesară operării, cred că este o variantă viabilă, dar, din câte știu, bugetul Bucureștiului, în momentul de față, nu ar suporta sub nicio formă. Sunt și probleme de legalitate, în care subvenția să rămână la nivel național, iar toți românii să plătească și metroul să fie administrat de primărie. Acelea cred că erau declarații pur politice. Nu poți să iei doar instituția și subvenția să o plătească altcineva. Subvenția este normal să o plătească instituția în a cărei administrare se află”, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor în octombrie 2021.

Angajamentul lui Nicușor Dan pentru bucureșteni

Timpul a trecut, promisiunile au rămas în sertar, iar primarul general găseşte la tot pasul motive.

„Bucureștiului i-a lipsit – tot din cauza subfinanțării (…) o viziune de ansamblu. Dacă vorbim despre problema traficului, nu poți să o rezolvi dacă azi pui un semafor aici sau dincolo, dar nu vezi dimensiunea de ansamblu. Am încercat să mergem la fundament, cu studii de fezabilitate pentru a merge la acele soluții mari, care rezolvă problema mare”, a declarat Nicușor Dan, pentru Europa FM.

PMB a început să investească în semafoare și marcaje, susține Nicușor Dan, dar că progresele le vom vedea de la anul, adică în 2023.

„Din semaforizare vom vedea progrese, de la anul. E posibl să fie și criza economică – utilizarea transportului public e mai mare, deci e un plus pe ceea ce înseamnă vânzări abonamente, un plus de 20% față de luna precedentă a anului trecut.

Pentru trafic, nu se vede. Suntem în fazele în care am făcut studii de fezabilitate, am găsit un oraș fără marcaje rutiere, suntem la 40% acum. Din acest punct de vedere nu s-a investit. În semafoare, noi am investit, dar sunt lucruri care încă nu se simt”, a mai transmis primarul.