În Capitală, mai mulţi vârstnici au fost înşelaţi de o serie de medici de biorezonanţă. Pacienții în vârstă erau păcăliţi cu privire la starea lor de sănătate şi li se vindeau aparate „minune”, la preţuri exorbitante.
Cum procedau medicii cu vârstnicii
Pretinşii medici de biorezonanţă le făceau investigaţii vârstnicilor şi le evaluau starea de sănătate, apoi le recomandau echipamentele respective. Aduceau echipamente medicale, saltele, inele cu laser, aparate care îmbunătăţesc respiraţia şi le prezentau drept aparate „minune”, care îmbunătăţesc viaţa persoanelor în vârstă.
De exemplu:
- un concentrator de oxigen a fost vândut cu prețul de 15.000 de lei, când pe piaţă preţul este de 4.000 de lei.
- aparatul laser îl vindeau cu 5.000 de lei, iar pe piaţa este 500 de lei.
- Body laser a fost vândut cu 40.000 de lei, iar pe piaţa erau 500 – 1000 de lei.
O parte dintre victime au depus plângeri
Până acum, un număr de nouă persoane au depus plângeri, însă numărul victimelor este mult mai mare.
Ca urmare, joi, 03.11.2022, poliţiştii din Bucureşti au făcut șapte percheziţii la sediul unei societăţi comerciale din Sectorul 6, într-un dosar penal în care se fac cercetări pentru înşelăciune şi complicitate la înşelăciune, în formă continuată.
Iar din probatoriul de până acum reiese că persoanele vătămate erau induse în eroare de către reprezentanţii societăţii comerciale, cu privire la starea lor precară de sănătate, iar în acest context erau determinate să cumpere aparatură nereglementată, din domeniul medical, la preţuri supraevaluate, potrivit Poliţiei Capitalei.
Din 15 persoane audiate, 12 au fost reținute
Un număr de 15 persoane au fost duse la audieri. În urma cercetărilor efectuate, 12 persoane au fost reținute pentru 24 de ore, urmând a fi prezentate magistraților, cu propunere legală.
Prejudiciul în cauză se ridică la peste 150.000 de lei. Iar, conform unor surse din anchetă, un administrator a înfiinţat mai multe societăţi comerciale unde funcţiona clinica respectivă şi viza persoane în vârstă cu probleme de sănătate. A făcut campanii de promovare atât în mediul online, cât şi în pieţe şi parcuri, potrivit alephnews.ro.