Zborurile din Europa au devenit un calvar, iar românii se află în epicentrul acestei situații nefericite. Tot mai multe companii lowcost, dar și Tarom, anunță întârzieri, anulări de zboruri și, poate cel mai rău, pierderi de bagaje.
Cei care vor să meargă cu avionul trebuie să se aștepte la întârzieri cel puțin până la finalul anului. Motivul general invocat: lipsă de personal.
Totodată, prețurile biletelor e în continuă creștere, specialiștii preconizând că până la începutul lui 2023 biletele de avion vor costa cu 40% mai mult. Tot experții susțin că multe companii aeriene folosesc din plin criza de personal pentru a-și mări profitul.
Asociația Internațională de Transport Aerian estimează că veniturile companiilor aeriene în 2022 vor crește cu cel puțin 50% față de 2021 și se vor apropia de nivelul celor din 2019, când nu erau restricții impuse de coronavirus.
Imaginea care te lovește la „Sosiri”, pe aeroportul Henri Coandă
Zilele trecute, mii de pasageri sosiți pe aeroportul Henri Coandă au stat gură cască în fața unor munți de bagaje împrejmuite cu un cordon negru de care stăteau agățate hârtii pe care scria: „ACESTE BAGAJE NU VĂ APARȚIN!!!”
Valizele, cărucioarele pentru copii și alte obiecte rămase „fără stăpân” sunt marcate cu absurdul mesaj și atât. Proptite chiar lângă poarta de ieșire, câțiva străini își făceau selfie-uri cu ele și spuneau „It s just like they said on the news” („E exact așa cum au spus la știri”).
Aeroportul Henri Coandă, neîncăpător pentru pasagerii abandonați la „Gate”
De la începutul anului, patru din zece români au avut cursele cu întârziere în momentul în care au ales să plece cu avionul. Cele mai multe minute de așteptare au fost înregistrate pentru călătoriile în Europa, dar și cursele interne au avut întârzieri de până la trei ore.
Pe Aeroportul Otopeni, 7.000 de zboruri au fost întârziate mai bine de 30 de minute ori au fost anulate, de la începutul anului, titrează Pro tv.
David Ciceo, președinte al Asociației Aeroporturilor din România: ”Îi sfătuim să verifice cu o zi înainte cu tour operatorul sau cu operatorul de turism ora, în cazul în care au conexiune să își ia strictul necesar în bagajul de mână și pentru că sunt și foarte multe întârzieri legate de bagaje”.