Actual Lifestyle

Iată cum ne fură la cântar unele dintre cele mai cunoscute fast-food-uri. Inspectorii ANPC din București le-a prins cu „ocaua”

Iată cum ne fură la cântar unele dintre cele mai cunoscute fast-food-uri. Inspectorii ANPC din București le-a prins cu „ocaua”
Arhiva infoactual.ro

În primele zile ale acestui an, 2023, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a desfășurat acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală, respectiv la:

  • McDonalds, deținut de Premier Restaurants Romania SRL
  • KFC, deținut de US Food Network SA

Ce nereguli au fost constatate

Comisarii ANPC din București au identificat o serie de nereguli, pe care consumatorii ar trebui să le cunoască, Astfel, potrivit unui comunicat de presă al ANPC, neregulile au fost reprezentate de:

  • “Folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte și grilaje cu rugină
  • Existența unor neconcordanțe în defavoarea consumatorilor, în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj

  • Existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar

  • Lipsa mentiunii asupra ingredientelor cu potențial allergen, în lista de pretțri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat
  • Lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor”.

  S-au dat amenzi și s-au dispus măsuri de remediere

Ca urmare a neregulilor constatate, care afectau interesul economic al consumatorilor, comisarii CPCMB:

  • au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei
  • au dispus măsurile complementare de:
  • oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor
  • remediere a deficientelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.

Ciudat este că “niciodată nu e favorizat consumatorul”

Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor a declarat: ”Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic.Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, potrivit comunicatului ANPC.

Abaterile au fost remediate

Precizăm că, potrivit surselor oficiale, abaterile, constatate de inspectorii ANPC, au fost remediate de cele două lanțuri de fast-food din București (dozatoarele au fost recalibrate, porțiile de cartofi prăjiți au fost reconfigurate, etc.) și drep urmare nu s-a dispus sistarea activității de către autorități.