Marea este spectaculoasă din toate punctele de vedere și oferă un peisaj natural spectaculos. Unele ambarcațiuni care navighează pe mare se ridică la aceste standarde de frumusețe. Navele maritime nu sunt doar un mod de transport. Unele dintre ele reprezintă adevărate bijuterii de stil, eleganță și lux. Nava Luceafărul, fostul iaht al Casei Regale a României a fost plasat pe lista celor mai luxoase nave din lume.
Ambarcațiunea Casei Regale, un loc plin de istorie, ocupă acul locul 7 în top 10 al celor mai luxuriante și mari iahturi clasice la nivel mondial.
Iahtul Casei Regale a României
O ambarcațiune care a reprezentat o importantă bijuterie pentru Casa Regală a României este acum plasată în topul celor mai luxoase iahturi la nivel mondial. Luceafărul, un fost iaht deținut de Casa Regală a României, este considerat unul dintre cele mai opulente iahturi existente. Vasul, cunoscut acum sub numele de Nahlin, este în prezent al șaptelea cel mai mare iaht clasic din lume. Ambarcațiunea a fost cunoscută inițial sub numele de „Nahlin” și a fost construită în 1930 în șantierul John Brown & Co Ltd din Clydebank, Scoția, pentru Lady Annie Henriette Youle.
A fost dăruită regelui Edward al VIII-lea în 1934 și a devenit iahtul Casei Regale a Marii Britanii. Nava are o lungime de peste 90 de metri, o lățime de 11 metri și un deplasament de 2.100 de tone. Familia regală britanică a închiriat nava în 1936 pentru o călătorie de două luni pe mare. Potrivit istoricilor, controversata poveste de dragoste dintre regele Edward al VIII-lea și Wallis Simpson, care s-a născut de fapt Bessie Wallis Warfield, a avut loc pe opulentul iaht. Nahlin a fost cumpărat de guvernul român, condus pe atunci de Gheorghe Tătărescu, pentru 120.000 de lire sterline în 1937. A fost oferit în dar regelui Carol al II-lea și a primit noul nume „Luceafărul”. Casa Regală a României a folosit-o pentru călătorii pe Dunăre, pe Marea Mediterană și pe Marea Neagră.
Guvernul comunist a preluat controlul asupra navei în 1948. Iahtul a primit numele „Răsăritul” și, ulterior, „Libertatea”, după ce au fost scoase stemele și însemnele familiei regale. În 1956, iahtul a fost transformat în navă-restaurant și a fost ancorat în cartierul Faleza Dunării din Galați. După Revoluție, a intrat în patrimoniul Regal SA, societate comercială de stat, cu o valoare de inventar simbolică. Unul dintre cei mai importanți brokeri de iahturi din lume, englezul Nicholas Edmiston, a fost singurul ofertant la vânzarea „Libertatea” în 1999. Prețul de vânzare de 265.000 de dolari a fost mult prea mic în comparație cu valoarea navei. În acest fel, „Libertatea” a revenit din nou la numele cu însemnătate istorică și cu importanță la nivelul Casei Regale „Nahlin”.
30 milioane de euro, costuri de restaurare
Deși cumpărarea unui vas istoric reprezintă o achiziție fabuloasă, aceasta necesită și destul de multe costuri. În urma achiziționării de către Nicholas Edmiston a vasului, restaurarea iahtului a adus costuri ce se ridică la 30 milioane de euro. La momentul actual, iahtul plin de istorie navighează doar în croaziere exclusiviste, pentru cei mai importanți sau bogați oameni ai lumii. Din acest motiv, Boat International, a clasat iaftul Nahlin în „ Top 10 cele mai mari iahturi clasice din lume”. În acest clasament se regăsesc alte iahturi ale Caselor Regale din Europa și vase care au aparținut unor șeici, conform Adevărul .