Social

Iadul s-a dezlănțuit la Constanța. Situație disperată pe nava Ali Bey

Iadul s-a dezlănțuit la Constanța. Situație disperată pe nava Ali Bey

De aproape patru luni de zile nava Ali Bey este abandonată în Portul Constanța, iar situația echipajului este deosebit de gravă.

Membrii echipajului care se află la bordul navei este neplătit de mai mulți ani, iar din data de 30 noiembrie 2020 nava a fost lăsată de izbeliște în Portul Constanța.

Adrian Mihălcioiu, inspector ITF spune că a aprovizionat cu hrană pe membrii echipajului și autoritatea portuară a conectat nava la electricitate de la țărm.

Mai mult, agentul navei a adus combustibilul necesar funcționării navei.

Întâlnire de urgență pentru salvarea echipajului

„Ieri, echipajul ni s-a adresat pentru a le furniza alimente, deoarece proviziile sunt aproape terminate. Am contactat agentul navei  și i-am cerut să furnizeze alimente la bord, dar agenția ne-a spus că nu vor mai furniza provizii, îngrijiri medicale și combustibil, deoarece au cheltuit  deja foarte multi bani cu nava până acum.

În aceste condiții, am făcut un apel public către autoritățile responsabile pentru ajutorarea acestui echipaj sirian, dar totodată am si solicitat Comitetului de Bunăstare pentru asistenta navigatorilor – Seamens Club – să organizeze o întâlnire de urgență, având in vedere situația deosebita a navei Ali Bey, acostata în portul Constanța.”, a declarat Adrian Mihălcioiu, inspectorul ITF în România.

Apelul disperat al lui Adrian Mihălcioiu

După vizita la nava, acesta a solicitat organizației de mai sus să aducă mâine, de urgenta, provizii de stricta necesitate la bord. Situația navei va deveni si mai gravă peste o săptămână când combustibilul va fi terminat, dupa cum sustine șeful Mecanic al navei.

„Fac așadar un apel public către Clubul de asigurare P&I, The American Club și Administrația statului de pavilion (Panama) cărora le-am si comunicat deja aceasta situație pentru a-și îndeplini responsabilitățile si a avea grijă de echipaj până când aceștia vor primi salariile si pot fi repatriați in conformitate cu prevederile Conventiei Maritime a Muncii – MLC 2006 – și certificatele navei (MLC Certificate si actul de naționalitate) valabile la data la care nava a fost declarată abandonată”, potrivit ct100.ro