ANRE(Autoritatea Națională pentru Reglementare în Energie) a aplicat o amendă uriașă furnizorului de energie electrică SPEEH Hidroelectrica SA. Compania a fost sancționată cu cu 400.000 de lei, potrivit unui comunicat emis de autoritate..
Autoritatea pentru Reglementarea în Energie a precizat că „În contextul numeroaselor sesizări și reclamații primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acțiune de control la furnizorul în cauză”.
Pentru ce a fost amendată Hidroelectrica
Au fost înregistrate mai multe nereguli printre care: „Netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți”.
Aceasta nu este singura neregulă depistată de inspectorii ANRE, compania Hidroelectrica a mai fost sancționată și pentru:
„neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client”, informează adevarul.ro.
Pentru faptele semnalate, furnizorul SPEEH Hidroelectrica a primit amenda maximă de 400.000 de lei. În cursul anului trecut, ANRE a supravegheat îndeaproape activitatea companiei și i-a aplicat peste 70 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 365.000 de lei, pentru fapte asemănătoare.
ANRE continuă monitorizarea practicilor tuturor furnizorilor de energie electrică și gaze naturale în relația cu utilizatorii finali pentru ca drepturile acestora să nu fie încălcate.
În cursul lunii trecute, experții Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei( ANRE) au demarat mai multe controale la compania Hidroelectrica din cauza neemiterii facturilor către clienții săi, în condițiile în care oficialii au dat toate asigurările că situația va fi rezolvată. În ultima lună, sute de mii de consumatori au luat cu asalt oficiile Hidroelectrica din cauza scumpirilor.
Hidroelectrica a primit peste 70 de amenzi în 2022
Compania se confruntă în ultima perioadă cu o serie de dificultăți în emiterea facturilor, sunt situații în care acestea n-au mai fost emise din luna octombrie.
La începutul acestui an, compania Hidroelectrica a anunțat că le va emite clienților săi facturile la începutul lunii februarie. Furnizorul de energie electrică și-a modernizat sistemul informatic de facturare, reprezentanții companiei pun bazele unei aplicații mobile pentru a le permite clienților să trimită indexul și să achite facturile mai ușor.
Virgil Popescu, ministrul Energiei, a semnalat la rândul său faptul că Hidroelectrica nu i-a livrat factura fapt ce îl îngrijorează, potrivit economedia.ro.
„Hidroelectrica a avut o achiziţie de clienţi foarte agresivă, datorită preţului pe care îl au, softul pe care l-au implementat nu a fost finalizat în timp util, softul de facturare, şi acum au anunţat că a fost finalizat şi începe facturarea”, a declarat ministrul pentru Prima News.