Actual

Hidroelectrica continuă să își dezamăgească clienții. Compania nu și-a îmbunătățit serviciile oferite online

Hidroelectrica, sursa foto economedia.ro
sursa foto economedia.ro

Cel mai mare producător de energie din România, anume Hidroelectrica, companie de stat, nu a reușit să angajeze o firmă de IT care să îmbunătățească serviciile digitale oferite de portalul afacerii.

Până nu demult, Hidroelectrica își primea clienții cu cele mai avantajoase oferte, astfel că la sfârșitul anului trecut firma de stat a ajuns să dețină o cotă de peste 25% din volumul total al vânzărilor de energie cu amănuntul.

De ce este necesar suportul IT

Procedura de achiziție tocmai a fost demarată, iar valoarea contractului se ridică la 400.000 de euro + TVA pentru un termen de 12 luni.  Obiectul contractului constă în furnizarea de ″Suport tehnic, mentenanță corectivă și evolutivă, administrare, operare a aplicației de gestiune a contractelor de furnizare și facturare a clienților casnici și noncasnici, mentenanță evolutivă a portalului de servicii digitale al Hidroelectrica și dezvoltări de automatizare robotizată″, potrivit profit.ro.

Iată cum explică businessul de stat Hidroelectrica de ce este necesară achiziția:„Activitatea de furnizare energie electrică devine una importantă pentru companie și datorită prețurilor competitive ofertate, se estimează că această tendință se va păstra și în anul 2023, fapt ce va pune presiune atât pe sistemele informatice care deservesc departamentul de furnizare, cât și pe resursele umane care operează aceste sisteme informatice. Deși Hidroelectrica își dorește să scaleze numărul de resurse umane prin angajări, se demonstrează totuși că atragerea de noi specialiști în departamentul de furnizare nu poate ține pasul cu creșterea numărului de clienți pe de-o parte, respectiv cu creșterea complexității spețelor de business pe de altă parte, toate acestea într-un context în continuă schimbare din partea reglementatorului pieței de energie, ANRE”.

Contractul prevedea, printre altele, că ar fi trebuit achiziționați cinci roboți pentru a sprijini activitatea personalului care funcționa la capacitate maximă.

Hidroelectrica a fost sancționată

Decizia Hidroelectrica a fost luată în contextul în care compania a întâmpinat dificultăți semnificative în emiterea facturilor în termenul prevăzut în clauzele contractului.

În prezent, firma de stat emite facturi clienților din luna noiembrie a anului trecut. Din această cauză, compania a primit o amendă de 400.000 de lei. Virgil Popescu, ministrul Energiei, a adus și el în discuție problema facturării și a încercat să clarifice câteva lucruri în ceea ce privește facturarea utilizatorilor casnici.

”Vă pot confirma că nici eu nu am primit acasă factura, în Turnu-Severin. Mă nelinişteşte treaba aceasta, am avut discuţii la un moment dat cu conducerea Hidroelectrica, nu vizavi de mine ci de acest fenomen, au ieşit cu un comunicat că se vor plăti eşalonat, la cererea fiecăruia, deci nu va trebui să scoată oamenii banii din buzunar, vor plăti facturile lună de lună”, a declarat ministrul energiei Virgil Popescu, citat de stirileprotv.ro.