Actual International

Halucinant. Companii mari și-au întrerupt contractele cu Twitter pentru că acolo era și pornografie infantilă

Halucinant. Companii mari și-au întrerupt contractele cu Twitter pentru că acolo era și pornografie infantilă
EVZ

În ultima vreme, companii mari, între care Dyson, Mazda şi compania de produse chimice Ecolab, şi-au suspendat campaniile de marketing sau şi-au eliminat reclamele din anumite părţi ale platformei Twitter, deoarece promovările lor au apărut alături de tweeturi care solicitau pornografia infantilă, au declarat reprezentanții companiilor pentru Reuters.

Halucinant. Companii mari și-au întrerupt contractele cu Twitter pentru că acolo era și pornografie infantilă

Anumite mărci, ca de exemplu cunoscutele branduri Walt Disney, NBCUniversal şi Coca-Cola, până și un spital de copii american s-au numărat printre cele aproximativ 30 de companii care au apărut pe paginile de profil ale unor conturilor de Twitter care furnizau linkuri către materiale de exploatare.

Această concluzie incredibilă a fost evidențiată ca urmare a unei analize Reuters a conturilor identificate în noile cercetări despre abuzul sexual online asupra copiilor, efectuate de către grupul de securitate cibernetică Ghost Data.

Ce s-a constatat: Unele dintre tweeturi includ cuvinte cheie legate de ”viol” şi ”adolescenţi” şi au apărut alături de tweet-uri promovate de agenţii de publicitate corporative, anunță Reuters.

Ghost Data a identificat cele peste 500 de conturi care au distribuit sau au solicitat în mod deschis materiale de abuz sexual asupra copiilor pe o perioadă de 20 de zile, numai în această lună.

Se oferă și exemple concrete

Un tweet promovat pentru marca de pantofi şi accesorii Cole Haan a apărut lângă un tweet în care un utilizator spunea că ”face schimb de conţinut cu adolescenţi/copii”.

”Suntem îngroziţi. Fie Twitter va remedia acest lucru, fie îl vom remedia noi prin orice mijloace putem, inclusiv să nu cumpărăm reclame Twitter”, a declarat David Maddocks, preşedintele mărcii Cole Haan, după ce a fost notificat că reclamele companiei au apărut alături de astfel de tweet-uri.

Într-un alt exemplu, un utilizator a postat pe Twitter căutând conţinutul ”Doar fete, NU băieţi”, care a fost imediat urmat de un tweet promovat pentru Scottish Rite Children’s Hospital din Texas.

Răspunsul Twitter

Într-o declaraţie cu referire la tema dată, purtătorul de cuvânt al Twitter, Celeste Carswell, a declarat că rețeaua de socializare pe care o reprezintă ”are toleranţă zero faţă de exploatarea sexuală a copiilor” şi investeşte mai multe resurse dedicate siguranţei copiilor, inclusiv angajări pe noi poziţii pentru a scrie politici şi a implementa soluţii.

Ea a adăugat că Twitter lucrează îndeaproape cu clienţii şi partenerii săi de publicitate pentru a investiga şi a lua măsuri pentru a preveni repetarea situaţiei incomode pentru toată lumea.

Menționăm că retragerea agenţilor de publicitate, care sunt esenţiali pentru fluxul de venituri al Twitter, este relatată de Reuters pentru prima dată de cât există această platformă de social media.

Puncte de vedere ale reprezentanților brandurilor afectate

Mazda SUA: ”Nu există loc pentru acest tip de conţinut online”, a declarat un purtător de cuvânt al producătorului de maşini Mazda SUA, într-o declaraţie pentru Reuters, adăugând că, ca răspuns, compania interzice acum ca reclamele sale să apară pe paginile de profil Twitter.

Disney: Un purtător de cuvânt al Disney a considerat conţinutul ”condamnabil” şi a spus că ”îşi dublează eforturile pentru a ne asigura că platformele digitale pe care facem reclamă şi cumpărătorii media pe care îi folosim îşi întăresc eforturile pentru a preveni repetarea unor astfel de erori”.

Coca-Cola: Un purtător de cuvânt al Coca-Cola, care a publicat un tweet promovat pe un cont urmărit de cercetători, a declarat că nu a acceptat ca materialul să fie asociat cu marca sa şi a spus că ”orice încălcare a acestor standarde este inacceptabilă şi luată foarte în serios”.

NBCUniversal: NBCUniversal a spus că a cerut Twitter să elimine reclamele asociate cu un conţinut inadecvat.

Concluzie și rezultate vizibile

După ce Reuters a pus la dispoziţia Twitter un eşantion de 20 de conturi, joia trecută, compania a eliminat aproximativ 300 de conturi suplimentare din reţea, dar alte peste 100 de conturi au rămas încă pe site a doua zi, potrivit Ghost Data şi o evaluare a Reuters.

Ulterior, Reuters a distribuit la începutul aceste săptămâni, luni, lista completă a peste 500 de conturi, după ce a fost furnizată de Ghost Data, pe care Twitter a revizuit-o şi a suspendat-o definitiv pentru încălcarea regulilor sale, a declarat marţi Carswell, de la Twitter.

Într-un e-mail adresat agenţilor de publicitate, miercuri dimineaţă, înainte de publicarea acestei ştiri, Twitter a transmis, pentru media, că ”a descoperit că au fost difuzate anunţuri în Profiluri care erau implicate în vânzarea sau solicitarea publică de materiale de abuz sexual asupra copiilor”.

Numai anul trecut, Twitter a suspendat peste 1 milion de conturi pentru materiale de exploatare a copiilor, potrivit rapoartelor de transparenţă ale companiei.

Cu părere de rău, Twitter nu este singura platformă de socializare care se confruntă cu eşecurile de moderare legate de siguranţa online a copiilor.

Susţinătorii din zona protecţiei copilului spun că numărul de imagini cunoscute cu abuzuri sexuale asupra copiilor a crescut de la mii la zeci de milioane în ultimii ani, deoarece prădătorii au folosit reţelele sociale, inclusiv Facebook şi Instagram, ale companiei Meta, pentru a atrage victimele şi pentru a face schimb de imagini explicite.

Blocarea reclamelor este o reacție extraordinară care ar putea elimina astfel de practici incredibile pentru omul simplu, de rând.