Dezinformarea și propaganda rusă este puternic afectată de lipsa serviciilor oferite de giganți tehnologici precum Google și Facebook, se arată într-un studiu publicat de Politico. Russia Today și Sputnik resimt pe deplin necesitatea serviciilor ce alimentează site-urile.
Google și Facebook stopează știrile din media pro-Kremlin ce par propagandă. Li s-au alăturat și alte companii
Giganții din tehnologie sunt plasați într-o poziție dificilă, deoarece conflictul din Ucraina alimentează un război informațional. Facebook și Google au impus restricții asupra instituțiilor media controlate de ruși, iar Twitter a mai spus că serviciul său este restricționat pentru o parte dintre utilizatorii acestei țări.
Pe fondul războiului, Facebook, Twitter, Google și serviciul său de streaming video YouTube, au luat toate măsuri noi pentru a restricționa mass-media de stat rusă să genereze câștiguri din reclamele de pe site-urile lor. Însă, acestor restricții li se mai adaugă și cele care au legătură cu serviciile de trafic pentru site-uri, cum ar fi Google Analytics şi Facebook Domain Insights, dar şi platforme de publicitate. Acestea au fost oprite recent pentru RT, Sputnik, Ruptly, precum şi pentru agenţiile de presă controlate de stat Ria Novosti şi Tass, arată un studiu al portalurilor de ştiri folosite de Kremlin, studiu realizat de Digital Bridge al Politico.
Deşi funcţionale, sunt private de reţeaua interconectată de servicii de publicitate, marketing şi securitate, esenţială pentru modul de funcţionare a site-urilor şi aplicaţiilor. Potrivit studiului, aceste restricții blochează abilitatea Kremlinului de a ţinti şi ajunge la o audienţă globală, astfel propaganda fiind limitată.
Au rămas clienți ruși care nu au restricții pentru serviciile companiilor americane
Companiile tech americane se confruntă cu presiuni în vederea acţionării pentru a constrânge şi izola şi mai mult Rusia, privând-o de infrastructura occidentală.
„Este o situaţie în evoluţie; monitorizăm activ noile evoluţii şi vom lua măsuri suplimentare dacă va fi cazul”, a transmis purtătoarea de cuvânt a Google Laura Smith-Roberts.
Interzicând mass-media de stat din Rusia să acceseze o gamă de servicii de marketing digital, publicitate şi analiză a traficului de pe reţelele sociale, aceste companii au împiedicat Kremlinul să-şi direcţioneze mesajele către potenţialii susţinători, în special prin intermediul celor mai mari platforme de socializare din lume.
Microsoft, Amazon şi Google – care deţin împreună o cotă de piaţă de 64% în industria globală de cloud computing, pe baza cifrelor de la Synergy Research Group – îşi oferă în continuare ofertele clienţilor existenţi din Rusia, chiar dacă au încetat să accepte noi clienţi în urma invaziei ruse a Ucrainei.
Purtătorii de cuvânt ai tuturor celor trei companii au refuzat să spună cine sunt clienţii lor ruşi.
„Vom lua măsuri suplimentare pe măsură ce această situaţie continuă să evolueze”, a declarat Brad Smith, preşedintele Microsoft, într -o postare pe blog.