Gigantul Google primește o nouă amendă în Franța. Ce făcea cu datele utilizatorilor. Compania americană Google primeşte o nouă amendă în Franţa, după cea din decembrie, de 100 de milioane de euro, pentru încălcarea legislaţiei franceze de protecţie a datelor personale.
De data aceasta, Direcţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Controlul Fraudelor a amendat Google cu peste un milion de euro pentru inducerea în eroare a consumatorilor prin clasamentul hotelurilor afişat de motorul de căutare.
O anchetă începută în 2019 de Ministerul Finanțelor, după mai multe plângeri ale hotelierilor francezi, a constatat că gigantul tehnologic se face vinovat de comportament comercial înșelător.
Aproximativ 7.500 de hoteluri aveau descrieri și calificative greșite pe motorul de căutare Google, spre deosebire de clasificarea oficială făcută de Agenția Națională de Dezvoltare Turistică, Atout France.
Google a înlocuit clasamentul oficial cu propriile criterii și a folosit un sistem identic, de unu până la cinci stele, care era confuz pentru clienți și nu corespundea cu realitatea din teren, potrivit RRA.
Google Irlanda și Google Franța au fost de acord să plătească amenda, ca parte a unui acord prin care s-au angajat să-și corecteze evaluările, ceea ce se întâmplă deja. Între timp, s-au repliat, adoptând clasamentul Atout France.