Companiile din România ce au avut cele mai bune rezultate în anul 2022 au fost premiate în cadrul Galei Companii de Elită. Evenimentul a avut loc astăzi și a fost organizat de revista Capital. Printre câștigătorii serii s-a aflat și Automobile Dacia.
Compania a primit premiul pentru „Lider pe piața de retail din Europa”.
Dacia, la Gala Capital Companii de Elită
Din partea companiei, prezentă la eveniment a fost Elena Apostol, Director Comunicare Externă Renault Group România.
„Mulțumesc mult pentru premiu. Mi-a făcut plăcere să citesc în topul Capital că suntem cartea de vizită a României și îmi doresc foarte tare să rămânem în continuare așa. O coincidență frumoasă face ca astăzi să anunțăm și rezultatele comerciale după primele nouă luni și la nivel mondial, Dacia este în continuare în top. Este pe locul doi la nivel european pentru piața de retail și are trei vehicule, lideri de segment tot în Europa. În România, cu toții știți, suntem deja acolo și cinci dintre cele mai vândute vehicule în România sunt mărci Dacia. Sunt convinsă că fiecare are o poveste alături de Dacia. Sunt convinsă că o cunoaște toți la fel de bine. Nu avem un secret pentru succesul acesta. Ne place să facem lucrurile simplu și ne place să oferim clienților noștri ceea ce este esențial. Nimic mai mult, nimic mai puțin decât ceea ce este nevoie. Mă bucur enorm pentru acest premiu. Vă mulțumesc”, a declarat Elena Apostol în momentul primirii premiului pe scena Galei Companii de Elită organizată de revista Capital.
Întregul eveniment poate fi urmărit pe pagina de YouTube Hai România, aici.
Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe&Country Head Romania, a declarat pentru revista Capital faptul că cea mai importantă investiție ce a fost derulată în anul este legată de pregătirea fazei de industrializare a viitoarei generații a modelului Duster. Lansarea comercială a acestui model este programată pentru prima parte a anului 2024.
De asemenea, au existat provocări și pentru companiile mari. Mihai Bordeanu a spus că pentru Dacia cea mai importantă a fost crearea condițiilor pentru revenirea la nivelele de producție și de vânzări dinaintea valului succesiv de crize ce a marcat sectorul autor începând cu anul 2020.
„Este un obiectiv pe care îl vom atinge, iar în 2023 vom avea un nivel al producții apropiat de 330.000 de unități, și aceasta într-un context care rămâne dificil, marcat atât de situația geopolitică, ci și de creșterea costurilor energiei și de dificultățile logistice”, a declarat acesta.
Mihai Bordeanu a spus că la finele lunii septembrie cee mai vândute cinci modele de pe piața auto din România aparțin brandului Dacia.
Realizările din 2023
Oficialul a vorbit și despre cele mai importate realizări din anul curent. De asemenea, Mihai Bordeanu a vorbit despre lansarea cu succes a primului model cu motorizare hibridă din gama Dacia. De asemenea, el a amintit și despre lansarea primului model full-hibrid produs în România, Jogger Hybrid 140. În momentul actual, mai mutl de 20% din clienții ce cumpără modelul Jogger preferă noua varianta.
„Aș trece tot la capitolul realizări ți extinderea game Spring cu o nouă versiune de motorizare, mai puternică, și apariția nivelului superior de echipare, „Extreme”, pe patru modele ale gamei Dacia”, a continuat Managing Director Dacia Brand Suth Eastern Europe&Country Head Romania.
Tot la capitolul realizări intră și succesul Dacia la nivel european. Din 2017 până în prezent, modelul Sandero este lider pe piața de retail din Europa. De asemenea, modelul Duster se află în top 3 cele mai vândute SUV-uri către clienții ce sunt persoane fizice.
În data de 20 octombrie se va lansa și Top 300 de Companii, top realizat de revista Capital. În cadrul acesteia pot fi găsite subiecte de actualitate, dar și informații despre cele mai importante 300 de companii din România. Revista este disponibilă la punctele de difuzare a presei și online, pe site-ul www.edituradecarte.ro.