Frunza Elenei Udrea e gata să înverzească din nou. Brandul de ţară pentru care s-au cheltuit aproape 30 de milioane de euro a fost îngropat 12 ani. A fost un proiect controversat, pe care Ministrul Turismului vrea să-l readucă acum la viaţă. A decis ca toate pensiunile şi hotelurile să folosească simbolul. Aşa speră să convingă peste un milion şi jumătate de turişti străini să ajungă pe meleagurile noastre.
Frunza Elenei Udrea se pregăteşte să înverzească. Cum vrea să folosească ministrul Turismul mult disputatul simbol
În iulie 2010, pe o navă de croazieră ce naviga pe un râu care străbate Shanghaiul, Elena Udrea lansa cu mare fast noul brand turistic al României – „Explore the Carpathian Garden”. 200 de mii de euro a costat spectacolul de lansare din China. La 12 ani de la lansare, actualul ministru al Turismului şi-a adus aminte de celebra frunză a Elenei Udrea.
Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului Constantin-Daniel Cadariu a precizat că în ultimii 30 de ani a lipsit elementul de promovare a destinaţiei turistice în România şi că există trei iniţiative în acest sens ale ministerului, una dintre ele având în vedere inclusiv celebra „frunză” a Elenei Udrea.
Constantin-Daniel Cadariu a precizat că există trei iniţiative de promovare a destinaţiei turistice în Româniaşi anume înfiinţarea organizaţiile de management al destinaţiilor (OMD), care vor fi la nivel local, judeţean şi naţional şi un OMD naţional şi care va prelua această sarcină începând cu 2023. O altă măsură ar fi folosirea unor elemente de promovare cu ajutorul influencerilor, şi români şi străini. O altă măsură ar fi lansarea portalului romania.travel care va folosi frunza ca brand de ţară.
„Avem ce oferi. Într-adevăr e o problemă a noastră de 30 de ani pe componenta de promovare. Suntem mult rămaşi în urmă, din păcate, dar din punct de vedere turistic avem extrem de multe de oferit, în afara turismului de litoral. (…) Pas cu pas putem promova tot sau cât mai mult.
Cadariu spune că el a făcut foarte multe deplasări în teritoriu, „am aproape 20 de întâlniri în teritoriu şi de fiecare dată am încercat să vizitez ceva în zona respectivă şi să înţelege ce se întâmplă şi la nivel local şi zonal. Sunt extrem de multe iniţiative care şi funcţionează în ceea ce înseamnă şi promovare. Într-adevăr nouă ne lipseşte elementul care să permită promovarea destinaţiei turistice în România. Nu am reuşit în 30 de ani şi trebuie să recunoaştem lucrul acesta”.
Din păcate, spune ministrul, în 2020 şi în 2021 nu s-a făcut absolut nimic pe această componentă. Ba mai mult, în 2021 s-a renunţat inclusiv la participarea la târgurile internaţionale.
„Ce am încercat şi unde suntem noi în momentul de faţă pentru a da şansă acestei componente atât de necesară turismului românesc? În primul rând, am terminat legislaţia care să facă funcţionale acele mecanisme, acele organisme care au şi vor avea de aici încolo atributul acesta, deşi era prevăzut de 12 ani în lege nu erau prevăzute normele de aplicare şi atunci nu au putut fi constituite. Mă refer la organizaţiile de management al destinaţiilor (OMD), care vor fi la nivel local, judeţean şi naţional şi un OMD naţional şi care va prelua această sarcină începând cu 2023”, a afirmat Constantin-Daniel Cadariu, luni la Antena 3.