Fraudă în mediul online. Oamenii au devenit din ce în ce mai creativi când vine vorba de înșelăciuni pe internet. Online-ul sau platformele de social media oferă foarte multă deschidere. Deci, sunt și un canal bun prin care pot fi puse la cale înșelătorii. Atacatorii folosesc diverse metode prin care vă pot lăsa fără bani.
O nouă metodă este cea prin care atacatorii folosesc numele unei instituții publice sau chiar a Interpolului. Astfel, aceștia creează panică în rândul oamenilor și îi determină să le vireze o anumită sumă de bani.
Fraudă în mediul online
Fraudă în mediul online. Poliția Română avertizează cu privire la apariția unei noi fraude în mediul online. Aceștia sfătuiesc cetățenii să fie foarte atenți la ce mesaje primesc. Atacatorii se ascund în spatele unor nume de instituții, precum poliția sau Interpol. În cadrul acestui mesaj, aceștia atrag victimelor atenția că sunt citați într-un dosar de pornografie infantilă. De asemenea, aceștia folosesc și alte infracțiuni mai grave precum contrabanda cu țigări.
În acest caz, aceștia le cer victimelor să trimită o anumită sumă de bani într-un cont. Poliția trage un semnal de alarmă cu privire la acest lucru. „Polițiștii atrag atenția populației și spun faptul că instituția nu cere niciodată bani și ca utilizatorii să fie foarte vigilenți când primesc astfel de emailuri, să nu răspundă la ele, să nu acceseze niciodată linkul din interiorul mailului și să anunțe de urgență autoritățile.” a explicat Simona Vasiac, reporter.
Înșelătoriile online, tot mai frecvente în România
Din ce în ce mai mulți români se tem de aceste înșelătorii sau fraude din mediul online. 8 din 10 români au semnalat că este observabilă o amplificare a acestor fraude pe Internet. Fie că i-a afectat în mod direct sau au auzit de la prieteni sau apropiați. Un sondaj recent realizat de Revolut arată că un număr tot mai mare de utilizatori de internet se simt amenințați de fraudă. Alianța Globală Anti-Scam (GASA) estimează că frauda a cauzat pierderi de peste 50 de miliarde de euro în 2021.
Fraudă în mediul online. Potrivit unui studiu publicat în septembrie, 83% dintre consumatorii români de online au observat o creștere a cazurilor de fraudă. Care i-au vizat direct pe ei, pe prietenii sau cunoștințele lor. 41% dintre respondenți au declarat că au auzit de circumstanțe frauduloase în care au fost vizați colegi de muncă sau prieteni. Dar, 38% au susținut că au fost ei înșiși victime ale fraudelor în anul precedent. Totuși, un procent de 17% declară că nu au observat acest fenomen.
Prevenirea fraudei
Consumatorii recunosc că nu au cunoștințe atunci când vine vorba de prevenirea fraudei și de autoprotecție. În ciuda faptului că frauda este în creștere. Potrivit sondajului, 11% dintre utilizatorii de internet nu au deloc încredere în propriile intuiții de a recunoaște frauda. În timp ce 25% dintre ei se simt extrem de siguri de capacitatea lor de a identifica atunci când cineva încearcă să îi păcălească.
În plus, studiul a arătat că 1 din 5 respondenți știe ce trebuie să facă în cazul în care este victima unui atac online. În comparație cu 16% dintre respondenți care nu știu exact ce trebuie să facă, conform Observator .