Fanii Marvel au, în sfârșit, la doi ani după Spider-Man: Far From Home, o nouă premieră pe care să o aștepte, săptămâna aceasta, sosirea filmului Black Widow. Blockbusterul cu Scarlett Johansson s-a bucurat de un debut impresionant la box-office.
Pe piața nord-americană, Black Widow a încasat 80 de milioane de dolari, ce a depășit recordul „de pandemie” de 70 de milioane de dolari stabilit de F9 în iunie, oferind cele mai mari încasări la premieră de la Star Wars: Rise of Skywalker din decembrie 2019 încoace.
Filmul Disney, cu Scarlett Johansson în interpretarea sa (probabil) finală ca Natasha Romanoff, a fost primul film din Universul cinematografic Marvel care s-a deschis în cinematografe în doi ani. În același timp, abonații Disney Plus ar putea închiria filmul pentru 30 de dolari, o premieră pentru MCU. La urma urmei, Marvel nu a făcut încă nici un pas greșit la box-office, scrie Variety.
Până sâmbătă, perspectivele financiare ale filmului păreau să fie luminoase. „Black Widow” a adus vineri o sumă puternică de 39,5 milioane de dolari, punând filmul pe cale să încheie weekendul cu 100 de milioane de dolari. Asta ar fi fost la egalitate cu cele mai bune debuturi pentru o aventură independentă Marvel. Și asta se adaugă la orice venituri pe care le-a realizat filmul pe accesul Disney Plus Premium, nu că Disney ar împărți vreodată cifra respectivă. Sau cel puțin așa credeau toți.
Disney a dat publicității cifrele din încasări
Dar, duminică dimineață, Disney a făcut ceea ce alte studiouri doar au mimat: a dat o cifră reală pe veniturile digitale ale filmului. Acesta a raportat că „Black Widow” a câștigat 60 de milioane de dolari pe Disney Plus în întreaga lume, în plus față de 158 de milioane de dolari câștigate la box-office-ul global. Dezvăluirea a fost o expresie surprinzătoare și revigorantă a transparenței într-un sector care a păstrat cu înverșunare datele audienței. Dar, de asemenea, a lăsat industria să se gândească de ce Disney ar inversa brusc cursul și ce precedent, dacă există, va crea acest lucru pentru viitor. Până acum platformele de streaming s-au ferit să dea publicității cifrele reale din încasări.
Ceea ce a fost cu atât mai șocant când Disney a spulberat acest tabu din întreaga industrie destreaming, anunțând că „Black Widow” a câștigat 60 de milioane de dolari prin streaming VOD. De ce acum? De ce acest film?
Disney a refuzat să comenteze. Cu toate acestea, explicația, cel puțin din partea directorilor de studiouri rivale, este că Disney nu intenționa inițial să dea publicității încasările. „Văduva neagră” a început puternic weekendul, dar odată ce vânzările de bilete au scăzut 41% sâmbătă la 22 de milioane de dolari pentru ziua respectivă, a devenit evident că filmul nu mai avea o șansă de a încasa 100 de milioane de dolari într-un singur weekend.
Și totuși, duminică, studioul a susținut că „Black Widow” a câștigat „cel mai mare weekend de deschidere internă pentru o poveste de origine Marvel Cinematic Universe după„ Black Panther” și„Captain Marvel ””.
Or, acest lucru este adevărat doar dacă se adaugă veniturile din streaming.