Toate polițele RCA încheiate cu City Insurance vor expira automat în data de 10 mai, iar șoferii care dețineau o asemenea poliță vor trebui să încheie una nouă. City Insurance are peste 70.000 creditori, reprezentând companii, instituții şi persoane fizice, care au fost notificate de deschiderea procedurii de faliment, conform prevederilor legale. Din totalul notificărilor, 41.014 au fost trimise pe cale electronică şi peste 30.000 de notificări prin servicii poștale.
Expiră polițele RCA emise de City Insurance. Modul în care trebuie să procedeze sute de mii de șoferi pentru a circula legal
Pe 9 februarie, Tribunalul Bucureşti a emis procedura falimentului City Insurance, iar termenul de valabilitate al poliţelor RCA este de 90 de zile de la data deciziei. Șoferii cu poliță RCA emisă de City Insurance care doresc să fie despăgubiți trebuie să depună o cerere la Fondul de Garantare a Asiguraţilor.
City Insurance avea peste 3 milioane de asigurați RCA în septembrie 2021, când și-a pierdut licența și și-a început drumul către faliment, și încă mai avea un portofoliu de peste un milion de șoferi când s-a deschis procedura de faliment.
Potrivit legii, asigurații pot solicita denunțarea contractelor de asigurare. Cererile de denunțare se transmit pe adresa de e-mail: denuntare@cityinsurance.ro sau prin intermediul serviciilor poștale la sediul societății: București, str. Emanoil Porumbaru, nr. 93-95, sector 1, CP 011424. De menționat că șoferii pot solicita returnarea părții din prima de asigurare proporțională cu perioada de valabilitate rămasă în vigoare. De exemplu, dacă polița a fost încheiată pe o perioadă de un an și expiră pe 11 septembrie 2022, clientul are dreptul de a solicita returnarea unei treimi din valoare primei plătite (proporțional cu cele 4 luni din 12 rămase în vigoare). Clienții City Insurance pot solicita returnarea părții din primă și înainte de termenul de 11 mai, dacă decid denunțarea poliței.
Principalul motiv pentru care majoritatea șoferilor nu au denunțat încă polița veche este reprezentat de prețul crescut cu 40% peste nivelul cu care vindea City Insurance. Astfel, pe data de 10 mai este ultima în care polițele emise de City vor mai fi valabile. Conform legii, la 90 de zile după deschiderea procedurii de faliment, lichidatorul trebuie să denunțe automat întregul portofoliu. Acest termen se împlinește pe 11 mai.
În cazul în care nu este emisă o nouă poliță, deși polița veche are o altă valabiltate, șoferii riscă să fie amendați pentru că au circulat fără RCA.
Cum trebuie procedat după data de 11 mai dacă ești implicat într-un accident cu un șofer cu RCA pe care scrie City Insurance
În practică este destul de probabil ca polițiștii care verifică legalitatea poliței de asigurare să se limiteze la valabilitate, fără a mai verifica și în baza de datae AIDA (gestionată de BAAR) dacă polița nu a fost cumva denunțată. Astfel de situații se întâmplă deja în cazul celor care iau RCA în rate și îl plătesc doar parțial, după cum a mai arătat Economica.net.
Aceasta nu înseamnă însă că polița mai este valabilă după 11 mai și că Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), cel care face acum plățile în contul falimentarei City Insurance, va plăti despăgubiri în caz de accident.
Așadar, dacă ești implicat într-un accident, după 11 mai și până în 28 septemebrie când și ultimei polițe emise de City îi va expira valabilitatea înscrisă pe foaie, ține minte că nu ești acoperit dacă șoferul îți întinde o asigurare emisă de City Insurance. Ce ai de făcut este să te îndrepți pentru daune împotriva șoferului vinovaat sau, dacă accidentul este cu vătămări, să soliciți despăgubiri la Biroul Asigurătorilor de Autovehicule (BAAR). Ține mine că nicio poliță emisă de City nu mai este valabilă după 11 mai și dacă te afli în situația de a conduce temporar o altă mașină decât a ta (mașină la schimb din service, mașină închiriată etc) și proprietarul îți pune la dispoziție un RCA de la City, riști să suporți tu consecințele.
Pe 27 aprilie a fost adoptată măsura prin care șoferii sunt avertizați prin e-mail de expirarea rovinietei
Șoferii cărora le expiră rovinieta, care atestă plata taxei de drum, vor fi avertizați prin e-mail pentru a avea timp să-și achiziționeze altele noi. Măsura a fost adoptată în sprijinul conducătorilor auto, pentru a reduce numărul de amenzi, dar și pentru a crește încasările la bugetul de stat. Legea intră în vigoare începând cu data de miercuri, 27 aprilie.
Începând cu data de miercuri, 27 aprilie, șoferii care achiziționează roviniete cu o valabilitate de minimum 30 de zile vor fi notificați prin e-mail în legătură cu perioada de expirare. Pe de-o parte, măsura este menită să contribuie la creșterea nivelului de încasări din taxele de drum, la stat. Pe de altă parte, se dorește ca numărul celor care sunt sancționați de autorități pentru că nu și-au achitat obligațiile să se reducă.
Important de reținut este că acei șoferi care își achiziționează o rovinietă cu o valabilitate mai redusă de 30 de zile nu vor fi anunțați în momentul în care expiră.