Ce îți trebuie pentru a fi împlinit în viață, au fost întrebați tinerii din Generația Z. Majoritatea dintre ei au răspuns fără să stea prea mult pe gânduri: o afacere de succes. Iar unul din zece tineri crede că primul pas este demararea unei activități pe cont propriu. Despre un astfel de studiu și ce spune un tânăr de succes, într-un material exclusiv Infoactual.
Exclusiv. Unul din zece tineri ai Generației Z vrea o afacere pe cont propriu. Ovidiu povestește cum a reușit
Jumătate dintre tinerii români care au luat în calcul să investească în propria afacere rămân motivați și dornici, în pofida lipsei resurselor financiare, care este și principalul obstacol identificat de cea de-a treia ediție a studiului anual „Insights PulseZ”.
Specialiștii programelor naționale “Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și “Insights”, parte a organizației Romanian Business Leaders (RBL), în colaborare cu agenția pentru studii de piață IZI data, au colectat și analizat răspunsurile a peste 1.200 de tineri din România născuți între 1995 și 2010, cunoscuți sub numele de Generația Z, pentru a elabora studiul Insights PulseZ.
Scopul cu care s-a pornit la acest drum a fost acela de a surprinde stările și comportamentele în mediul online sau de consum ale tinerilor din această Generație Z, precum și nevoile, motivațiile personale, preferințele și desigur, dorințele lor.
„Impactul pe care îl are lipsa resurselor financiare asupra elanului antreprenorial al tinerei generații este important, însă nu este o noutate. Mediul economic este puternic afectat și accesul la resurse este limitat și mai mult, comparativ cu anii anteriori.
Un semnal important este, în opinia mea, percepția legată de lipsa de cunoștințe care să îi ajute să facă primii pași pentru pornirea propriei afaceri, precum și lipsa suportului mentorilor. Aici este un vast câmp de acțiuni și trebuie să ne extindem eforturile prin programul național antreprenorial cu sprijinul mediului de afaceri,” a declarat, pentru Infoactual, Dragoș Petrescu, președintele Romanian Business Leaders, lider de proiect Insights și Vreau sa fiu Antreprenor.
Tinerii din această generație sunt încrezători în ei și în forțele proprii. Și mai mult decât atât, ei doresc cu ardoare o schimbare care să aducă bine tuturor oamenilor din țara noastră și din întreaga lume.
Ce schimbare își dorește un tânăr
Ovidiu Ioniță este unul dintre ei. Crede în schimbare și chiar face parte din aceasta. Iată ce ne-a spus el despre schimbare:
”Schimbarea în România poate apărea în zeci de moduri. Plecând de la educație, apoi la medicină, justiție, parlament și așa mai departe. Exemple sunt multe, iar problemele sunt la fel de multe.
De ce am spus că plecăm de la educație? În loc de educație puteam să spun învățământ, însă am evitat acest lucru deoarece oamenii ar trebui să înțeleagă următorul lucru. Învățământul te ajută pentru o parte din viață, dar educația constantă este cea care o să fie lângă tine până la ultimele clipe din viața ta.
Din punctul meu de vedere, cele mai mari schimbări care o să aibă efect pe termen lung se pot face asupra educației”.
A văzut nișa care este mai puțin adaptată cerințelor moderne și a pornit spre ea. Astfel, Ovidiu a găsit o activitate care îi aduce bucurie în suflet și împlinire, dar pe care o crește pas cu pas, după cum ne-a mărturisit.
”Educația are multe ramuri și eu o să vă vorbesc despre aceea care îmi este cea mai dragă, educația nutrițională”.
Activitatea lui a început cu studierea pieței și a mediului înconjurător, format din oameni și natură. Iată ce spune Ovidiu despre aceasta:
”De cele mai multe ori educația nutrițională este văzută precum o educație despre cum poți scădea în greutate. Educația nutrițională este mai mult de atât, ea te ajută să-ți îmbunătățești calitatea vieții indiferent că ai 15 ani sau 65 de ani.
Jean Anthelme Brillat-Savarin spunea că – Ești ceea ce mănânci – cu alte cuvinte obiceiurile tale legate de mâncare te pot ajuta să previi apariția unor boli sau te pot împinge spre formarea lor”.
Ce ar trebui schimbat în România
Ovidiu a făcut referire la o statistică, aceasta fiind un factor motivant pentru activitatea lui de azi, ca fondator al Nutritivo. În 2019 aproximativ 47% din populația rezidentă de peste 18 ani era supraponderală, iar aproximativ 11% sufereau de obezitate.
Un alt beneficiu al educației nutriționale este că poate ajuta la micșorarea cifrelor de mai sus și automat la însănătoșirea populației. În concluzie, principalul lucru pe care l-as schimba în România este modul în care se raportează oamenii asupra educației nutriționale, a concluzionat Ovidiu, în dialogul său cu Infoactual.