Un manual pentru egalitate de gen se află la inspectoratele școlare, în format PDF. Primele informații în acest sens au apărut deja, cu ceva timp în urmă, în spațiul public și nemulțumirea părinților nu a întârziat să apară. Iar acum, revolta este în plină acțiune.
Exclusiv. Ce spun părinții care sunt în stare de șoc după ce au aflat că un manual LGBTQ va fi studiat în școli
Ghidul pentru profesori, privind egalitatea de gen, devenit ținta unei campanii de petiții, a fost aprobat și apreciat de Ministerul Educației și respectă prevederile legale la nivel național și european, potrivit reprezentanților Coaliției pentru Egalitate de Gen.
Coaliția pentru Egalitate de Gen precizează într-un comunicat de presă că manualul reprezintă un sprijin pentru profesori, pentru a-i susține în înțelegerea și abordarea tematicii egalității de gen la clasă, respectă normele legale europene și naționale și a fost aprobat de Ministerul Educației.
Într-un comunicat de presă, Coaliția pentru Egalitate de Gen precizează că textul petiției trimise ministerului Educației și inspectoratelor școlare, prin care se cere retragerea manualului, apare și pe site-ul Alianței Părinților.
În text se precizează: “Această solicitare este motivată de faptul că manualul promovează idei care deformează imaginea copiilor despre normalitate și generează confuzii care le pun în pericol dezvoltarea normală din punct de vedere emoțional, afectiv, mental, social, moral și spiritual”.
Oricum ar fi un scadal pe tema dată deja există și evident, societatea românească este împărțită vizibil în două.
Inspectorul general al ISJ Iași, Luciana Antoci, a relatat, pentru Edupedu.ro: “campania declanșată e, din păcate, pe o zonă de confuzie gravă între identitatea de gen și egalitatea de gen. Activitățile propuse prin acest ghid sunt exclusiv legate de egalitatea de gen”. Doar că textele publicate, deocamdată în ediția PDF, spun cu totul altceva.
Vă redăm în cele ce urmează câteva exemple de exerciții pe care le pot găsi copiii în cartea care a sârnit dezbateri și controverse multiple.
„Sabina îl amenință pe iubitul ei, Alin, că va fi pedepsit de Dumnezeu dacă nu merge la biserică.”
„Laura a înjurat-o pe iubita ei atunci când aceasta a ieșit în oraș cu o altă fată.”
„Mara îi aruncă iubitului său mâncarea ce conține carne, ouă, lactate, în timpul Postului Paștelui și încearcă să o oblige să respecte aceleași reguli bisericești pe care le respectă ea.”
„Cristi îi interzice iubitului lui să iasă în oraș cu prietenii lui sau să meargă la petreceri fără el.”
Și acesta sunt doar câteva exemple.
Ce au în comun toate aceste exerciții: personajele au o viață considerată din punctul de vedere al autorilor: ”normală.”
„Este limpede faptul că există un program asumat, care urmărește nu numai acceptarea de către societate a orientărilor LGBTQ+, ci și convertirea, în special a copiilor, la acest mod de viață.”, se arată în Scrisoarea-avertisment a mai multor organizații ale societății civile românești adresată ministrului Educației, Ligia Deca, după apariția unor recomandări oficiale (document AICI) pentru folosirea manualului „Manualului pentru predarea și integrarea la clasă a egalității de gen”.
Iar acest manual îl puteți descărca PDF de AICI.
Ce spun părinții și famiile copiilor despre un atfel de manual
Infoactual a dorit să afle ce spun părinții și rudele copiilor care ar trebui să studieze în școli o astfel de carte.
Opiniile lor, în exclusivitate, în cele ce urmează:
Maria C. din Iași are doi copii la școală, unul dintre ei în clasa întâi și celălalt, clasa a treia. Ea lucrează în sistemul de stat și dorește să ofere, ca orice părinte, o viață frumoasă și o bună educație copiilor ei. Nu știa de o astfel de carte și s-a arătat total șocată.
Părerea ei este că fiind la școală, copiii sunt în formare, iar o asfel de carte îi poate inflența negativ. ”Caracterul lor este în formare, merg la școală ca să studieze și mai întâi ar fi bine să învețe lucrurile normale, pornind de la Adam și Eva. Nu sunt de acord, nu vreau ca proprii mei copii să învețe dintr-o astfel de carte care ridică multe întrebări și pentru noi, adulții. Este o idee total eronată”, a mărturisit indignată Maria.
Gabriela A. este o mamă din București. Are un băiat în clasa a patra. Și ea s-a arătat total indignată de o astfel de idee. ”Copiii sunt ca niște bureți, absorb tot ce aud, iar unele noțiuni le pot percepe greșit. Astfel de idei scrise le pot da idei, care nu sunt benefice pentru ei, pentru viața de mai departe. Categoric nu”, ne-a spus și Gabriela.
Maximilian C. are aproape 20 de ani și este fratele unui elev de clasa a patra, tot din Iași. El este pentru intruziune și egalitate. Lucrează cu oameni din toată lumea, fiind creator și producător muzical. Doar că și el spune că un astfel de curs în școală trebuie predat cu mare atenție. Copiii și așa au probleme cu „bullying-ul în școli.”
Viorel C. este un părinte de copil care învață la gimnaziu, tot în Iași. Este șocat și revoltat de o asemenea materie. ”Psihologic și legal, copilul nu are dicernământ până la 18 ani, ziua în care poate vota. Abia atunci, copilul singur poate să discearnă binele de rău și invers. Niciun profesor nu este pregătit a preda o astfel de materie, ce să mai vorbim despre un elev care ar trebui să o și înțeleagă la justa realitate cotidiană.”
Chiar și acei oameni care înțeleg și acceptă pe deplin egalitate de gen nu sunt de acord cu implementarea manualului în școli din principalul motiv: copiii nu sunt pregătiți pentru astfel de informații și acesta deoarece ei nu au învățat deocamdată nici lucrurile normale de viață, astfel încât le va fi greu și chiar imposibil să discearnă, dintr-o dată, ce este bine sau, la polul opus, ce este rău.