Lifestyle

Europarlamentarul Adina Vălean atenționează că România nu știe să exploateze Dunărea

adina valean

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, s-a arătat destul de supărată pe faptul că România nu profită de pe urma potenţialului enorm pe care îl oferă Dunărea.

Europarlamentarul Adina Vălean atenționează că Dunărea e mai mare decât Rin, dar volumul nostru de mărfuri e mult mai mic

Adina Vălean s-a aflat vineri, la Bucureşti, iar la finalul unei întâlniri pe care a avut-o cu premierii din România şi din Bulgaria a spus că în centrul discuţiilor s-a aflat Dunărea.

„Pe Dunărea este o lungime de trei ori mai mare decât pe Rin, dar volumul de mărfuri care este transportat este de două ori şi jumătate mai mic. Vălean a precizat că în această zonă este un potenţial enorm care se poate dezvolta”.

Adina Vălean: În contextul actual al conflictului din Ucraina, Dunărea se află, să spunem, într-o poziție esențială pentru acest lucru

„Pentru asta, însă, coridorul de navigație pe Dunăre trebuie să îndeplinească anumite standarde impuse de politicile europene pentru coridoarele europene. Este vorba de navigabilitate, statusul de bună navigație, un minim de zile pe an este foarte important atât în contextul politicilor care sprijină navigația fluvială, dar și în contextul actual al conflictului din Ucraina pentru că noi coridoare, trebuie noi rute de export pentru Ucraina trebuie facilitate, iar Dunărea se află, să spunem, într-o poziție esențială pentru acest lucru”.

Comisarul european a mai spus că România operează pe Dunăre transport fluvial şi că este a treia ţară după Olanda şi Germania.

“În centrul discuţiei de astăzi s-a aflat Dunărea. Dunărea este alături de Rin o coloană vertebrală pentru transportul fluvial european, care se află la rândul lui în mijlocul politicilor de transport europene pentru că este un mijloc de transport foarte sustenabil. România operează pe Dunăre transport fluvial. Este a treia ţară după Olanda şi Germania ca volum de mărfuri în utilizarea căilor navigabile fluviale, dar potenţialul este departe de a fi atins. Pentru a vă da un exemplu, pe componenta de Dunăre despre care discutăm avem o lungime mai mare poate de trei ori decât Rin, dar volumul de mărfuri este de două ori şi jumătate mai mic”, a explicat Adina Vălean.